ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Men så er det de som kjøper Arcade som spiller lite eller barn. Tror ikke en voksen person kjøper en ps3 til ungen sin i bursdagsgave da han får arcade billig og han vet at ungen ikke bryr seg om hva han spiller. Men da går man inn på målgrupper, og PS3 er jo rettet mot de eldre og ikke barn. Er arcade noe å kjøpe da? Hvordan klarer man seg uten stor diskplass? Helt ræv. Det er en av grunnene til at jeg kjøpte PS3 fordi da slipper jeg å tenke på å avinnstallere noe, hvilke spill som jeg skal ha lagret updates til, og jeg kan lagre filmer og musikk uten noen problemer. Da slipper man å tenke på at man har liten plass hele tiden og må slette noe. Endret 25. mars 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Harddisk er ikke nødvendig nei. Ble gledelig overrasket over hvor mange savegames som går på minnekortet. HDD er dog nødvendig for å få max ut av konsollen. Og det er jo digg å kunne installere spill, så man slipper litt av støyen. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Er arcade noe å kjøpe da? Hvordan klarer man seg uten stor diskplass? Er du uinteressert i onlinespilling, oppdateringer, ekstramateriale og kun skal spille rett fra plata fungerer Arcade greit. får jo med minnekort på arcade. eller vis du får en jasper er det jo innebygd minne. oppdateringene tar vel ikke så stor plass? arcade passer for dem som har kun tenkt å spille ikke så mye mer, gjerne for barn. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Man kan da spille online med arcade? Ja. Bortsett fra et spill tror jeg det er. Burnout Paradise. Og et eldgammelt manager spill som ingen bryr seg om. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Dette er neimen ikke lett.. MagnarP: Åja så da funker jo FIFA bra da Jeg har spilt FIFA på PS2 i alle år, men spiller FIFA på 360 hos en kompis ganske ofte. Så det er FIFA jeg først og fremst kommer til å spille. Endret 25. mars 2009 av Torstein! Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvorfor blir alle tråder om en av konsollene en fanboykrig? Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Harddisk er ikke nødvendig nei. Ble gledelig overrasket over hvor mange savegames som går på minnekortet. Tror jeg har rundt 30 spill saves på minnekortet og har fremdeles rundt 150 megabyte ledig. Arcade er etter mitt syn det beste kjøpet for den jevne bruker. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Dette er neimen ikke lett.. MagnarP: Åja så da funker jo FIFA bra da Jeg har spilt FIFA på PS2 i alle år, men spiller FIFA på 360 hos en kompis ganske ofte. Så det er FIFA jeg først og fremst kommer til å spille. Fifa er null problem. Har aldri hatt noen problemer med noe spill online uten harddisk. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du kan umulig bruke NXE? Bare den tok meg over 100mb mener jeg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk. Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå. Uansett, ingen stor sak dette. Akkurat som ikke jeg synes prisene på 360 harddisker ikke er noe stor sak. Verre med påtvunget bluray og Wifi. :!: Ja,. sony selger PS3 med tap, men harddisken beregner de selvfølgelig 100 % brutto på Ellers har du det bare fint? Hadde de solgt ps3 uten harddisk så kunne de sikkert ha priset konsollen 2000kr lavere.. men besparelsen på å fjerne harddisken er allikevel sikkert ikke mer enn 100-200 kr. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du kan umulig bruke NXE? Bare den tok meg over 100mb mener jeg. Ah, stemmer. Glemte det. Er kanskje 50 megabyte jeg har ledig nå, ikke 150. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Harddisken er en viktig grunn til at Sony ikke kan presse prisene mer på PS3. Og selv om Sony kanskje bare betaler 200kr pr stk så betyr ikke det at de vil selge dem for 200kr stk. Hadde de kunnet selge PS3 uten harddisk så kunne de nok kunnet priset den 500kr lavere nå. Uansett, ingen stor sak dette. Akkurat som ikke jeg synes prisene på 360 harddisker ikke er noe stor sak. Verre med påtvunget bluray og Wifi. :!: Ja,. sony selger PS3 med tap, men harddisken beregner de selvfølgelig 100 % brutto på Ellers har du det bare fint? Hadde de solgt ps3 uten harddisk så kunne de sikkert ha priset konsollen 2000kr lavere.. men besparelsen på å fjerne harddisken er allikevel sikkert ikke mer enn 100-200 kr. Sier jeg at harddisken er grunnen til alt? Nei. Men det er med på opprettholde den høye prisen Sony må ta for PS3. Harddisker faller ikke i pris slik som annen elektronikk heller gjør. Særlig ikke de små harddiskene som konsoller bruker. Som sagt, det er en grunn til at MS ikke valgte harddisk som standard denne gangen. De lærte leksa si forrige gang. Sony gjør det nå. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Sier jeg at harddisken er grunnen til alt? Nei. Men det er med på opprettholde den høye prisen Sony må ta for PS3. Harddisker faller ikke i pris slik som annen elektronikk heller gjør. Særlig ikke de små harddiskene som konsoller bruker. Som sagt, det er en grunn til at MS ikke valgte harddisk som standard denne gangen. De lærte leksa si forrige gang. Sony gjør det nå. Veldig høy pris Sony tar for PS3 du! Faller ikke harddisker i pris nei? Og konsollene bruker jo selvsagt helt spesielle harddisker? Skal du liksom være troverdig? Microsoft lot være å putte harddisk i Arcade fordi de visste at folk ville gå til kjøp av ettertid, og da kunne de ha enorm avanse på diskene sine. Endret 25. mars 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sier jeg at harddisken er grunnen til alt? Nei. Men det er med på opprettholde den høye prisen Sony må ta for PS3. Harddisker faller ikke i pris slik som annen elektronikk heller gjør. Særlig ikke de små harddiskene som konsoller bruker. Som sagt, det er en grunn til at MS ikke valgte harddisk som standard denne gangen. De lærte leksa si forrige gang. Sony gjør det nå. Veldig høy pris Sony tar for PS3 du! Faller ikke harddisker i pris nei? Og konsollene bruker jo selvsagt helt spesielle harddisker? Skal du liksom være troverdig? Microsoft lot være å putte harddisk i Arcade fordi de visste at folk ville gå til kjøp av ettertid, og da kunne de ha enorm avanse på diskene sine. Peter Moore: Hard Disk Killed Xbox "The hard drive in every Xbox killed us", he explained. "We were still selling it at $199 and the hard drive was like $70. That's why we prematurely left the original Xbox, because the more we were selling - there was still great demand - it was killing us, and there was no way to bring the price down." http://megagames.com/news/html/console/pet...illedxbox.shtml Hvem har mest erfaring rundt dette, noen forum brukere her, eller Peter Moore ? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvordan ser HDD-prisene ut nå kontra da den første xboxen holdt på? Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvordan ser HDD-prisene ut nå kontra da den første xboxen holdt på? Tja, med dagens økonomiske kriser så tror jeg nok ikke det er så mye bedre i dag og de kommende årene enn det var for noen år siden. Igjen, standard harddisk er nok ikke den eneste grunnen til at PS3 sliter med høy pris, men en av hovedgrunnene. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 http://megagames.com/news/html/console/pet...illedxbox.shtml Hvem har mest erfaring rundt dette, noen forum brukere her, eller Peter Moore ? Dersom de måtte gi $70 for en standard harddisk må de ha hatt en elendig avtale. Dette er uansett 8 år siden, og prisene har forandret seg mye siden den tid. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Imponerende at prisen på PS3 er så lav med tanke på Blu-Ray og HDD. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 http://megagames.com/news/html/console/pet...illedxbox.shtml Hvem har mest erfaring rundt dette, noen forum brukere her, eller Peter Moore ? Dersom de måtte gi $70 for en standard harddisk må de ha hatt en elendig avtale. Dette er uansett 8 år siden, og prisene har forandret seg mye siden den tid. Vel, det viser jo at det ikke er godt å si hva selskapene betaler for ting og tang. Tror nok ikke MS får noen særlig dårligere avtaler enn andre for å si det slik. Men hvis Sony allerede taper en del penger på PS3 så hjelper det ikke at hver PS3 må ha en harddisk i dem. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 MagnarP, handler alt dette om at du kjøpte en Arcade, og vil rettferdiggjøre at det var det beste kjøpet? Hvorfor kjøpte du da en overprisa harddisk hvis dette er noe man ikke trenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg