Hedonism Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Da er iPhone-abonnementene på plass hos Telenor: SurfPrat M som gir 500 MB datatrafikk og 100 SMS inkludert hver måned til 189 kr mnd. (389 kroner mnd ved kjøp av iPhone 3G med 12 mnd binding). SurfPrat L som gir 1000 MB datatrafikk, 3000 ringeminutter og 250 SMS inkludert hver måned til 469 kr mnd (699 kroner mnd ved kjøp av iPhone 3G med 12 mnd binding). SurfPrat XL som gir fri mobilsurfing, 3000 ringeminutter og 2000 SMS inkludert hver måned til 829 kr mnd (1099 kroner mnd ved kjøp av iPhone 3G med 12 mnd binding). Jeg vurderer å bestille SurfPrat M til bruk med min iPhone 3G. Hva syntes dere? For en fin oversikt over abonnementene inkludert alternativet fra djuice, ta en tur til ipod1.no. Edit: Kan først bestilles fra og med 20 mars, regner med de kan tas i bruk uten kjøp av iPhone fra Telenor. Edit edit: Prisen på abonnementene er uten kjøp av iPhone 3G med binding, lagt til prisene ved 12 mnd binding i parantes. Ikke like gunstig lenger. Endret 17. mars 2009 av Hedonism Lenke til kommentar
Van der Ferst Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kontra netcom abonnementene så disse faktisk mye bedre ut, gir mer for pengene til samme pris!OVERRASKET over telenor der altså! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Dette har jeg også lurt litt på... Jeg har fortsatt binding hos NetCom, men vil skifte til Telenor så fort det blir mulig å bestille. Hvor mye vil det koste meg å bryte bindingen hos NetCom tror dere? Jeg har iTalk Medium, og avtalen utløper 28.08.2009 Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kan disse abonnementene fra Telenor brukes med FriFamilie? Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Netcom ønsker vel fremdeles og selge Iphone og kommer til og svare på disse abbonementene fra Telenor. Vent og se Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Dette har jeg også lurt litt på... Jeg har fortsatt binding hos NetCom, men vil skifte til Telenor så fort det blir mulig å bestille. Hvor mye vil det koste meg å bryte bindingen hos NetCom tror dere? Jeg har iTalk Medium, og avtalen utløper 28.08.2009 NetComIphone –Small –2700 Kr ibrytningsgebyr; reduseres med 200 Kr/mnd –Medium –3200 Kr ibrytningsgebyr; reduseres med 250 Kr/mnd –Large –3600 Kr ibrytningsgebyr; reduseres med 300 Kr/mnd I ditt tilfelle: 1450,- Kort regnestykke gir da: 1450/(699-469) = 6,3 mnd før besparelse. (Men denne besparelsen går jo raskere hvis du ringer/bruker data for mer enn 250 min/MB på måneden.) Personlig ville jeg drøyet det, ettersom NetCom har uttalt: - Netcom har tenkt å beholde førersetet for Iphone i Norge, sier kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i Netcom til Mobilen.no. Samtidig antyder han at det kan skje endringer i Netcoms Iphone-abonnementer om relativt kort tid, nå som Telenor har offentliggjort sine prisplaner. ...men hvis du ønsker overgang, kan jeg ordne det edit: Kom på at NetCom ikke har oppstartsavgift på sine abonnoment innenfor de inkl. minuttene, så hvis du har mange korte samtaler, regn på det først! Endret 17. mars 2009 av Geirern Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ja, der sier du noe... jeg får regne litt på det, så kan jeg evt. sende deg en PM hvis det blir aktuelt Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er jo på spesiellt datatrafikken at Telenor er suverent billigst Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Og desidert best dekning og kvalitet ikke minst. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvor mye blir totalpris (inkl brytningsgebyr) på iphone hvis man skal kjøpe fra Telenor? billigere enn netcom også da? Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvor mye blir totalpris (inkl brytningsgebyr) på iphone hvis man skal kjøpe fra Telenor? billigere enn netcom også da? Etter hva jeg har fått med meg. Er det enda ikke noe info om brytningsgebyr på iphone hos telenor. Men har ett spørsmål selv. Kan man kjøpe Iphone med Telenor når man ikke er juridisk ansvarlig på sitt abbonoment? Bindingen er gått ut, og har telenor fri fiks nå. Lenke til kommentar
Novis Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er det bare jeg som mener at Telenor misforstår Iphone og dens potensiale med sine abonnementer? Dette er jo en reprise fra tidligere når Netcom gjorde det samme med sine løsninger. De forsto heldigvis at fri databruk var essensielt for mange og lagde en løsning for dette. Hva med kundegruppen som ikke trenger 3000 ringeminutter og 2000 sms per måned, men svært gjerne vil ha fri databruk? De må fortsatt ty til Netcoms Iconnect som nå koster 349,- per måned. Telenor stiller her med ingen alternativ og vil etter min mening tape kunder i forhold til Netcom. 500 og 1000 mb er etter min mening usaklig lite. Det rekker omtrendt til å åpne vg.no og en artikkel en gang per dag i en måned. Telenor satser på ringeminutter + sms og jeg kunne forstått tilbudene deres om de gjalt en typisk Nokia eller Sony Ericsson telefon, men dette er Iphone og et av poengene med denne er mobilt internett i meget lommevennlig format! Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Eg har stort sett brukt eit par GB per månad på bærbar PC med mobilt breiband, og då brukar eg dette som ordinær breibandtilknyting. Dersom ein treng meir enn 1 GB på mobilen vil nok eit standard Telenor-abonnement, kombinert med mobilt breiband kveld&helg/fri bruk vere å føretrekkje. Synd at det ikkje er mogeleg å binde seg på mobilt breiband som tilleggsteneste i tillegg til abonnementet, slik at ein kunne få subsidiert mobilen meir, iphonen vert nok dyr med binding til vanleg abonnement. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Da har jeg ihvertfall fått meg iPhone-abonnement fra Telenor, ble SurfPrat M uten binding til 189 kr mnd. Bruker aldri over 500 mb i mnd på iPhone 3G'en min og det blir da rimeligere enn 10 kr dagen som jeg betaler for bruken i dag. Lenke til kommentar
snobble Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Noen som vet om det går ann å bruke et annet abonnement enn det som iphone selges med fra telenor? Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 En Telenor-låst Iphone kan brukes med alle Telenor-abonnement, og selges med de fleste Telenor- og Djuice-abonnement. En Netcom-låst Iphone kan brukes med alle Netcom-abonnement, og selges med de fleste Netcom-abonnement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå