Gå til innhold

ingeniørutdanning innen før markedsføring

Brunøye

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det finnes en ingeniørutdanning som spesifiserer seg inn på markedsføring og økonomi.

Grunnen er at jeg blir og søke med bakgrun i forkurs for ingeniørfag.

Tenkte litt på Industriell økonomi og teknologildelse. Men blir dette noe jeg kan bruke innen før markedsføring da?

Har lyst på en praktisk utdanning men muligheter til og jobbe med salg, markedsføring og prosjektledelse.

Håper noen kan ta seg tid og svare.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel ta bachelor og mastergrader innenfor markedsføring? :)

joda, men problemet er at opptakskravet må være forkurs før ingeniørfag.

Så vanlig bacherlor går ikke, må være ingeniørstudie.

Så alt av studier der man kommer inn med forkurs og som man kan jobbe med markedsføring osv er av interesse

Lenke til kommentar
Hva med å ta allmenn påbygning i stedet for forkurs?

kan ikke ta påbygging. Da må jeg ta 3 år allmennfag.

Og hvis jeg tar 1 år (de 6 fagene som man trenger) så å jeg vente enda flere år siden jeg vil da kunne søke etter 23/5 reglen. Så det gidder jeg ikke. Skal starte fortest mulig.

Lenke til kommentar

Opptakskrav:

Søkere som har generell studiekompetanse uten fordypning i matematikk og fysikk kan lese disse fagene på forkurs og derigjennom oppgradere sin studiekompetanse.

Søkere som har fagbrev eller grunnkurs og VK1–2 fra andre studieretninger enn allmennfaglig.

Søkere som har grunnskole og minst 5 års praksis (eller en kombinasjon av videregående skole og praksis).

(www.forkurset.no)

så med andre ord kan man komme inn på forkurset som 21 åring. uten noe form før utdanning fra før. Så må ikke ha vg1 og vg2. Men tingen er at jeg ikke har muligheten og ta noe vg3 påbygging. Men muligheten til og ta forkurs, så da lurte jeg bare på mulighetene som finnes.

Er det noen typer ingeniørutdanning man kan fordype seg i markedsføring, salg eller noe i den rettningen? Har prøvd og leitet frem, men finner ikke noe. Så regner med det ikke finnes, men man vet jo aldri da.

Endret av tja_
Lenke til kommentar

Markedsføring og ingeniørfag ligger langt fra hverandre, det nærmeste man kommer er nok andre delvis samfunnsfaglige retninger som ind.øk. og innovasjon/entrepenørskap. Men det er mange salgsjobber hvor ingeniørbakgrunn er ønskelig.

Lenke til kommentar

Du kan kombinere ingeniørfag og økonomi ganske greit med PØL (praktisk økonomi og ledelse). Da har du noe som tilsvarer bachelor i ingeniørfag + bachelor i økonomi etter 4 (minimum 3) år. Det er en veldig interessant kombinasjon om du ønsker tyngde i realfag, liker praktiske ingeniørfag, og har lyst på en karriere relatert med økonomi.

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...