Gå til innhold

Trenger noen råd vedrørende det meste

Anbefalte innlegg

Vel, det har seg slikt at for et år tilbake hadde jeg store planer ang. tegning. Kjøpte meg et billig tegnebrett, photoshop og noe freehand blyant og papir saker, som noen små anatomi dokker, shadowstamps (vet ikke det norske order for dette), et byantsett og noen blokker.

Uansett; uvitende satte jeg igang og hadde hovedsakelig som mål å lære meg å tegne manga på ett sett og vis. Men sluttet rask med 'drømmen' enda i bakhodet. så jeg sitter her med en hel del utstyr og lysten til å begynne igjen, men med en annen 'stil' enn forrige gang. Må si meg meget fasinert av anatomi og mennesker, spesielt den kvinnelige figuren. Men sammen med det å tegne mennesker kommer jo såklart bakgrunner, så må jo også lære meg å tegne dette. De små ferdighetene jeg fikk iløpet av det forrige forsøket er meget rusten, men sitter igjen med en tegnebok (manga) som omhandler anatomi.

Så for å komme til det jeg egentlig lurer på, beklager for den lange biten ovenfor. Hva tegnet dere i begynnelsen av deres tegne/bilde/redigerings karriere? ønsker å lære meg anatomi så vel som noe grunnleggende landskap og rom tegninger (objekter også).

Bare hiv ut tips og triks vedrørende hva som hjalp dere igang, kom med forslag for nybegynnermotiver, link til sider, foreslå bøker og gjerne kurs om dere vet om noe(n) i bodøområdet.

For som sagt har jeg det meste av utstyr tror jeg nå for å komme meg igang, mangler bare et startpunkt =)

Takk til alle som svarer

MvH Christer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...