Gå til innhold

Passer Dette Hk med dette skjermkorte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okei....

Men chipsette er jo ikke samme??

Hovedkorte støtter x58 og Intel ICH10R, og Skjermkorte støtter det ikke den typen, eller tar jeg litt feil......

Men lurte også på en annnen ting, når jeg setter skjermkorte ned i en av Pci ekspressene så får jeg ikke noe bilde, skjermkorte starter i hvertfall, vifta på det begynner å bevege seg......, kanskje noe med ram eller bios eller?

Akkurat nå har jeg et gamelt skjermkort, har et ati radeon x1300

Kunne trenge litt hjelp...

Lenke til kommentar
Men chipsette er jo ikke samme??

Hovedkorte støtter x58 og Intel ICH10R, og Skjermkorte støtter det ikke den typen, eller tar jeg litt feil......

Det stemmer at det er forskjellige brikker på skjermkort og hovedkort, det er poenget med å ha begge deler ;-)

Spøk til side: x58 støtter pci-express, skjermkortet er pci-express, det burde gå bra.

(Men en annen ting: skjermkort med 4 dvi-kontakter, holy cow, wow!)

rrn

Lenke til kommentar

Faktisk så er det bare 2dvi

Men noen som har svar på Hvorfår skjermen er svart når jeg setter i det ny skjermkorte, har satt i 6pin trenger jo ikke å sette i 8pinen og......, det står det på nette og på pakken

Trenger svar fort?

Lenke til kommentar
Men noen som har svar på Hvorfår skjermen er svart når jeg setter i det ny skjermkorte, har satt i 6pin trenger jo ikke å sette i 8pinen og......, det står det på nette og på pakken

Hei, vi trenger nok litt mer informasjon om vi skal kunne hjelpe.

Nøyaktig hvilket utstyr er det du har? (Feks, er det dette skjermkortet?)

Hvilket OS?

Hva har du prøvd å gjøre? Hva virker, hva virker ikke? (Feks, virker det med gammelt skjermkort men ikke med nytt? Har du prøvd alle DVI-kontaktene? Ser du meldinger fra BIOS i oppstart? Skjer det noe som helst på skjermen?)

rrn

Lenke til kommentar

Trenger svar fort?

Kan ikke tenke meg at det står akkurat det. Du må plugge i begge kontaktene, fordi kortet behøver dette.

Lenke til kommentar

Det er dette skjermkorte jeg har:

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=4Eb8...&templete=2

Har vista x64bit ultimate

Setter inn 6pinen og det begynner å svive, og det gamle skjermkorte funker, har prøvd begge dvi kontakte og har prøvd 2 av 3 Pci Exspress kontaktene, Fordi det ene kommer så opp Power leddene osv...

når jeg starter pc så får jeg ikke pc bilde i det hele tatt, Får ikke noe bilde på skjermen.....

og trenger bare 6pinen får at det skal virke, trenger 8 pinen får å overklokke.

Og kjører Sånn adapter fra dvien på Skjermkorte og så videre til en til et adapter som det er vga og dvi på og så kabel til vga inputen i tven

Endret av nisse1991
Lenke til kommentar
trenger bare 6pinen får at det skal virke, trenger 8 pinen får å overklokke.

Jeg fant ikke noe manual tilgjengelig på nett, men jeg fant en omtale som sier:

The view from the top side shows the two main power connections. One 8-pin and one 6-pin. The 3870 X2 will still run if you only have two 6-pin PCI-E connections available on your power supply. Overdrive will not work unless an eight and 6-pin power connection are used.

Så det ser ut til at du uansett trenger å koble til to strømkabler.

Videre, dersom du fortsatt har problemer må du begynne å eliminere feilkilder. Feks kan det hende dvi->vga->tv-overgangen ikke er helt bra. Om du har mulighet til å koble til en vanlig pc-skjerm med dvi-kontakt blir det færre overganger.

Hvor stor powersupply har du?

Lenke til kommentar
Jeg har denne: http://www.ocztechnology.com/products/memo...ower_supply-eol

jeg har også core i7 og Asus rampage exstrem 2, Så på min Strømforsyning så tar prossesoren 8pinen min så har ikke flere 8pin men mange 6pin...

Ok, nå har du fått to forskjellige råd om å koble på to strøm-kabler til skjermkortet ditt.

Jeg foreslår at du sjekker manualen om den kanskje sier noe om 6-pin vs. 8-pin. Enten kan du koble på 6-pins strømforsyning på 8-pins kontakten, eller du må skaffe en overgang, eller du må skaffe en ekstra strømforsyning.

Lenke til kommentar

Merkelig PSU du har, den må være av eldre årgang siden den ikke 8 Pin's PCI-E kontakter.

Du må IKKE prøve 8 pineren til CPUen på kortet, dette er en annen type kabel.

Overgang fra 6 til 8 kan du prøve, men dette funker ikke alltid, dog er de 2 siste pinnene ekstra jord men gir signal om at det finnes ekstra strøm som kan trekkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...