Gå til innhold

Blir PS3 noensinne moddet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nok mods som lar deg spille backups etterhvert, men homebrew er det bare å glemme. Det er mye mer komplisert å skrive kode for PS3 enn andre konsoller pga Cell og proprietær RSX. Tror neppe det blir noen N64 emulator på noen år. Med mindre Sony bestemmer seg for å la Linux bruke litt mer av konsollen så ser det dårlig ut.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke en PC til slikt? Men jeg skjønner at det ville vært litt artig med kontroller og TV :)

 

Jeg spiller N64 (Zelda; Ocarina of Time bl.a) på min TV, med en PS3 kontroller. No problem at all :)

Project N64 Emulator og PS3 Sixaxis driver for windows er alt man trenger..

Lenke til kommentar
Det har tatt lang tid. Det er flere exploits, de har klart å decrypte firmware. Men fortsatt ingen mods. What gives? Hadde vært så gøy å spilt N64 på PS3. og andre div. homebrew som å høre på sanger i spill. Hvordan er statusen i dag?

 

Custom soundtracks til spill er jo støttet i dagens firmware. Det er opp til spillet om det utnytter det eller ikke. Ser ikke helt hvordan modding kunne gjordt noe med det heller.

 

Men nei, jeg tror ikke PS3'en noengang blir mod-bar i samme skala som PS1/PS2 eller XBox ble det.

Lenke til kommentar
Det har tatt lang tid. Det er flere exploits, de har klart å decrypte firmware. Men fortsatt ingen mods. What gives? Hadde vært så gøy å spilt N64 på PS3. og andre div. homebrew som å høre på sanger i spill. Hvordan er statusen i dag?

 

Custom soundtracks til spill er jo støttet i dagens firmware. Det er opp til spillet om det utnytter det eller ikke. Ser ikke helt hvordan modding kunne gjordt noe med det heller.

 

Men nei, jeg tror ikke PS3'en noengang blir mod-bar i samme skala som PS1/PS2 eller XBox ble det.

 

Hvorfor ikke? Man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

en ting er sikkert.. det var ikke mange som trodde at ps3 flere år etter lansering enda ikke skulle være hacket, meg inkludert..

 

Ikke engang den første firmwaren som fulgte med de første ps3-versjonene har de klart å hacke på et brukbart nivå.. men men jeg har entret arbeidslivets rekker og gir egentlig beng i om jeg må betale for spillene :)

 

når det er sagt.. en nes, snes , n64 emulator som fungerte skikkelig hadde vært priceless.. orker ikke kjøpe wii for å få det :)

hadde NES emulator på ps1'en min.. sjefs :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Hadde vært kos med 3d akselerasjon i linux, men sony har vist gjort en bra jobb med å lage et produkt som ikke lar seg tulle med.

 

På min ps3 har jeg Yellow Dog Linux 6.1 hvor jeg kjører nes og snes emulatorer.

Ellers kan man kjøre alle spill / emulatorer som ikke trenger hardware 3d, dvs. stortsett alt av retro før nintendo 64.

 

yellowdog-board.com har støtte til alt man skulle slite med, så man trenger ikke være noe linux wizz for å prøve seg

Lenke til kommentar
Har ingen problemer med å kjøpe spill selv, men at den ikke kommer til å bli hacket en gang i fremtiden er litt som å tro på julenissen.

 

enig.. men kommer den seg gjennom sine fem første leveår på markedet uten å bli cracket så er det meget en vanvittig "prestasjon" i seg selv med tanke på hvilken tid vi lever i..

Lenke til kommentar
Har ingen problemer med å kjøpe spill selv, men at den ikke kommer til å bli hacket en gang i fremtiden er litt som å tro på julenissen.

 

enig.. men kommer den seg gjennom sine fem første leveår på markedet uten å bli cracket så er det meget en vanvittig "prestasjon" i seg selv med tanke på hvilken tid vi lever i..

 

Ja det er klart, men den er nå ikke fem år enda da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Istad når jeg browset på Killsometime.com med 3 faner opp fra samme side, krasjet PS3'en! Måtte skru helt av. Kan dette være en bug/exploit gateway?

 

Hehe. Nei. At maskina låser seg kan skje på mange måter og trenger ikke være noen mulighet for exploits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...