Gå til innhold

Trenger ett nytt skjermkort. Eneste gamle komponentet i pcen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes jeg selv har veldig nye og bedre komponenter iforhold til skjermkortet. Har en quad core intel Q9300 2.5 GhZ. DDR3 minne 6gb, og et godt hovedkort med 650 W strømforsyning (corsair).

Til nå har jeg et jeg kjøpte for 1000 kr i fjor sommer. XFX Geforce 9600 gt 512 mb. Etter hva jeg har sett er det muligheter for meg å få et som er mye bedre for en litt vell dyrere penge.

Hadde vært enormt takknelmig om noen kunne anbefalt et skjermkort for min PC, til en prisklasse fra 3.5-5 tusen kroner. Vil virkelig satse på skjermkort denne gangen. Eneste jeg tror er en liten ulempe er at jeg har ikke mer enn 650 W strømforsyning, men er veldig stabil. Jeg har vurdert et av de nye gtx 285 eller bedre, men da trenger jeg vel mer watt? Jeg overklokker ingenting, tørr ikke siden det går ut over garantier og har lite erfaring med slikt. Kabinettet består også av 6-7 stor vifter så kjøling er ikke noe problem tror jeg.

Er spill som Empire total war og andre like i grafikk som står i tankene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan vente skal 4890 komme iløpet av april. Ryktene går i at den vil yte i klasse med GTX285 til en del lavere pris.

Eventuelt om du vil ta den helt ut kan du også se på dual-GPU kortene GTX295 og 4870x2. Men dette er da gjerne kort forbeholdt de virkelig kravstore med store skjermer (24"+).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...