Gå til innhold

Transport Tycoon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke noe man betaler 500 kroner for

Hvorfor ikke?

Ok, det ble kanskje litt feil. Mente at det å selge en etterfølger av TT for 500 kroner med forbedret lyd, grafikk, en del nye kjøretøyer og kanskje noen ekstra funksjoner, ikke ville blir så veldig suksess, vet egentlig ikke. TT er enkelt, og jeg håpet ikke på en oppfølger lignende Railroad Tycoon, ettersom dette er mye mer avansert.

Dumt var det kanskje, men vil heller ha et nytt, lite, billig, genialt TT, enn en mer avansert, mye lekrere, mer annerledes, dyr versjon av spillet. Synes freeware- eller shareware-spill har en tendens til å være gøyere enn mange av dem man finner i butikken. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

OK, du må laste ned fila, så kjøre installen. Og så patche fila i mappa du installerte i.

Les denne;

http://transporttycoon.no-ip.org/faq.shtml

Hvis det fortsatt ikke skulle fungere:

Cut'n'paste fra http://www.transporttycoon.co.uk/download/.../ttd-on-nt.html

Error Reading Registry:

Go to Start, Run and Type regedt32 (Not regedit). Find

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREFISH Technology GroupTransport Tycoon DeluxeHDPath and double click it. Then simply click OK. Don't make any changes. Try again.

Not Full screen or no sound:

Try setting ttdpatchw.exe (and/or TTD itself) to run in Windows 95 or Windows 98 compatibility mode. Simply right click on the file and Compatibility tab. With Windows 2000 you may not be able to get full screen unless you have Service Pack 2. For more information go here.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Dumt var det kanskje, men vil heller ha et nytt, lite, billig, genialt TT, enn en mer avansert, mye lekrere, mer annerledes, dyr versjon av spillet. Synes freeware- eller shareware-spill har en tendens til å være gøyere enn mange av dem man finner i butikken. ;)

Hvis 'TT2' blir lagd (av noen av folkene fra TT-Forummet), så blir det ikke bare gratis, men også opensource! =)

Lenke til kommentar

Error Reading Registry:

Go to Start, Run and Type regedt32 (Not regedit). Find

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREFISH Technology GroupTransport Tycoon DeluxeHDPath and double click it. Then simply click OK. Don't make any changes. Try again.

Dette funka, men det var kun nok til å få opp en ny feilmelding; nå finner den ikke CDen... :(

Lenke til kommentar

Hvis 'TT2' blir lagd (av noen av folkene fra TT-Forummet), så blir det ikke bare gratis, men også opensource! =)

Jepp! Slike folk hr jeg stor respekt for. Grafikken var fin, og håper inderlig at det vil bli gøy å spille. Det tar veldig lang tid å lage noe slikt, og det er fint at noen gjør slike ting. :wink: Håper jeg kan gjøre noe slikt en gang. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Dette funka, men det var kun nok til å få opp en ny feilmelding; nå finner den ikke CDen... :(

Let etter 'cdpath' ttpatch.cfg, sett eller lag denne linjen til:

cdpath d:mappatilttd

Se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Har et lite problem med TT deluxe. Hvis jeg starter et nettverks spill, så etter ca. 2-5 minutter hopper jeg plutselig tilbake i windows. Prøvd med både tcp og ipx. Noen som kan hjelpe meg :cry:

Nettverksspill er ikke stabilt i Win 2K/XP, og sånn er det bare, desverre.

Lenke til kommentar
jeg håpet ikke på en oppfølger lignende Railroad Tycoon, ettersom dette er mye mer avansert.

Enig. Railroad Tycoon skuffet meg bare, og oppfølgerne av RT ble heller ikke bedre. Nå er RT3 på vei, og jeg hopper ikke i stolen av den grunn. Transport Tycoon (Deluxe) var et enkelt og genialt spill som jeg fremdeles koser meg med når jeg får tid til å spille. Det ble for mye fokus på grafikk og snacks i RT. Uoversiktelig og lite engasjerende.

Lenke til kommentar

vil gjerne få slenge meg på lista over de som er skuffa over RT2, jeg har mest sansen for de tycoon-spilla som Sawyer har vært med på å prege... (a la TT, TTDX, RCT og RCT2) RT2 var jo ikke noe særlig pent heller, pluss at det var klumsete...

TT har et genialt gameplay, sånn er det med den saken...:)

Lenke til kommentar

Let etter 'cdpath' ttpatch.cfg, sett eller lag denne linjen til:

cdpath d:mappatilttd

Se om det hjelper.

Jeg la merke til disse linjene i bunnen av ttpatch.cfg:

// `cdpath' (ikke en kommandolinje-opsjon) setter stien til CD'en.

cdpath

, og jeg la til e:installerte spillttdx, slik at det ble seende slik ut:

// `cdpath' (ikke en kommandolinje-opsjon) setter stien til CD'en.

cdpath e:installerte spillttdx

Er det noe jeg mangler her, eller har skrevet feil? Jeg vet at spillet er installert på e:installerte spillttdx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Prøv å legge spillet inn i en mappe som ikke inneholder mellomrom, og som har navn på maks 8 bokstaver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...