Gå til innhold

Prøver å sette sammen ei maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Har satt opp ei maskin, DENNE.

Går desse komponentane saman? Viss ikkje, gjerne rettled meg.. :)

Du må ha hovedkort med AM2+ sokkel for å få satt på den CPU'en..

Dessuten, synes jeg da, det er rotete å drive å bestille fra 4 forskjellige bedrifter, iallefall om ting ikke virker. Jeg ville heller bestilt denne

Lenke til kommentar

Enten må du bytte til en CPU fra Intel som er kompatibel med 775 brikkesett(f.eks core2duo, core2quad), eller til et hovedkort som er Am2+. Hovedkortet du linker til er IKKE kompatibel med den prosessoren.

Noen alternativer til Am2+ hovedkort. Asus anbefales m3a78/m3a79-t etc. f.eks.

Se om du finner noen enkle guider som rettleder deg, er litt opptatt akkurat nå så kommer ikke på noen enkle i farten. Spør i vei hvis du trenger mer hjelp

Edit: litt sent ute :roll:

Lenke til kommentar

Anywho, jeg råder deg til å heller kjøpe et bedre HK, istedenfor å bytte til en CPU fra Intel som er kompatibel med 775 sokkel. Da slipper du å kjøpe nytt HK når du etter tre uker finner ut at du har kjøpt en drittprosessor :)

Lenke til kommentar

Et forslag til oppsett her.

Vet jo ikke hva du skal bruke maskinen til, men bare et eksempel på hva som er kompatibelt.

Ang. pasta så følger dette med CPU, ikke verdens beste, men den duger. Som nevnt kan du i tillegg kjøpe en pasta, f.eks. Arctic Silver 5 som er god nok.

Ang. skjermkort så har jeg ikke lagt til noe da jeg ikke vet noe om hva du har fra før, evt. har behov for. ATI HD4870 evt. 4850 er gode hvis du skal spille litt. Standard-kjøleren til denne CPU'en er også god nok i første omgang, men hvis du har tenkt å klokke CPU så kan du vurdere en annen, f.eks fra Noctua. AMD Phenom II940 er en black edition som klokkes ekstremt lett hvis du skulle ha behov for det.

Hvis man i teorien går for dette oppsettet så burde det være en grei maskin til lett spilling mm.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar
Et forslag til oppsett her.

Vet jo ikke hva du skal bruke maskinen til, men bare et eksempel på hva som er kompatibelt.

Ang. pasta så følger dette med CPU, ikke verdens beste, men den duger. Som nevnt kan du i tillegg kjøpe en pasta, f.eks. Arctic Silver 5 som er god nok.

Ang. skjermkort så har jeg ikke lagt til noe da jeg ikke vet noe om hva du har fra før, evt. har behov for. ATI HD4870 evt. 4850 er gode hvis du skal spille litt. Standard-kjøleren til denne CPU'en er også god nok i første omgang, men hvis du har tenkt å klokke CPU så kan du vurdere en annen, f.eks fra Noctua. AMD Phenom 9850 er en black edition som klokkes ekstremt lett hvis du skulle ha behov for det.

Hvis man i teorien går for dette oppsettet så burde det være en grei maskin til lett spilling mm.

Ble litt feil i min post, mente egentlig at 775-sokkel Intel prosessor er dritt _i forhold til_ AM2+ prossesor. I tillegg må du ha AM2+ HK neste gang du skal bytte CPU uansett..

Ja, jeg la heller ikke merke til noen skjermkort, men som tittelen sier på handlelista di "Spillepc" vil jeg tro det er en relativt rimelig gamer-pc. Det var derfor jeg linket deg til det supre Komplett tilbudet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...