Tg-Musikk Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg var ute å kjørte litt i stad for å kjøpe meg litt nattmat og "småråne", men hadde noen problemer med bilen. Da jeg startet den gikk det som vanlig, men da jeg begynte å gi gass bråkte den som f***. Jeg har ikke peiling på bil så jeg tenkte kanskje det var fordi bilen var kald, så jeg stoppet litt for å få litt varme i bilen, selv om kanskje motoren blir varmere når man faktisk kjører med den. uansett... Lydene fortsatte helt til Statoil, og da jeg parkerte bilen fortsatte den å gi bråke.. Jeg lot bilen stå på tomgang mens jeg var inne og kjøpte mat. Mannen inne på bensinstasjonen spurte hvorfor bilen min bråkte så jævlig Ble litt flau uansett jeg gikk ut igjen, begynte å kjøre og den bråkte helt villt når jeg ga gass. Jeg kjørte utpå landeveien som er 80-sone og lyden så ut til å forsvinne ved hastigheter 70-80, og kom tilbake når jeg var nede i sånn 50 eller under. Hva kan det være?? Å en ting til, rattet så ut til å være helt løst. Når jeg skulle svinge var det akkuratt som om rattet ble kastet til siden, men bilen svingte helt greit.. Aldri vært sånn før?? Uansett... Hva kan grunnen til de lydene jeg beskrev over være? Kan det være fordi det er kaldt ute? Synes egentlig det er litt rart fordi jeg har startet bilen når det har vært mye kaldere uten disse problemene. :/ Anyone?? edit: Fant denne engelske tråden, ser ut som han her har samme problemer som meg.. Jeg er ikke god i engelsk og ikke biler så jeg forsto ikke helt svarene han fikk. Viss noen kan hjelpe meg på vei hadde det vært fint edit2: la tråden i feil kategori.. SORRY Endret 17. mars 2009 av Tg-Musikk Lenke til kommentar
Champari Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kjører en 306 selv og har hatt lignende problem. 1. hvordan type lyd var det? -dunke lyd? knirk? 2. hvor i bilen var lyden? 3. Har du sjekka olja? I mitt tilfelle var det i alle fall en syyyk "dunkelyd" (eller slik som man gjorde da man var små, å festa en pappbit i bak dekket på sykkeln. og tenk at sykkeln kjører sakte, typ den slags lyd) da jeg ikke rørte noen av pedalene og mest da jeg lå rundt 40-50 km/t. Lyden kom fra førersida forran og var ganske så sjenerende Uansett, kom på verksted fikk jeg vit det var girkassa som var på vei til å ta ferie.. Kjipe greier. så om det er kontinuelig dunking forran ved der du sitter, så kan det være lite olje på girkassa eller så er den i ferd med å dø... Håper for din del det ikke er det som har skjedd, det svir for pengboka Lenke til kommentar
Tg-Musikk Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Kjører en 306 selv og har hatt lignende problem. 1. hvordan type lyd var det? -dunke lyd? knirk? 2. hvor i bilen var lyden? 3. Har du sjekka olja? I mitt tilfelle var det i alle fall en syyyk "dunkelyd" (eller slik som man gjorde da man var små, å festa en pappbit i bak dekket på sykkeln. og tenk at sykkeln kjører sakte, typ den slags lyd) da jeg ikke rørte noen av pedalene og mest da jeg lå rundt 40-50 km/t. Lyden kom fra førersida forran og var ganske så sjenerende Uansett, kom på verksted fikk jeg vit det var girkassa som var på vei til å ta ferie.. Kjipe greier. så om det er kontinuelig dunking forran ved der du sitter, så kan det være lite olje på girkassa eller så er den i ferd med å dø... Håper for din del det ikke er det som har skjedd, det svir for pengboka Vel. Det var en slags høy knirkelyd og den var veldig høylydt når jeg ga gass samtidig som det bråkte ganske heftig viss jeg bare kjørte helt vanlig mens jeg slapp gassen. Da jeg kjørte gjennom boligområde i 40 da jeg skulle hjem i halv 4-4 tia var det veldig flaut siden det bråkte som et uvær. Sjekket olja for ei uke siden, den var grei. Hvor lyden kom fra husker jeg ikke, var så trøtt da jeg kjørte at det eneste jeg tenkte på var at jeg kunne bli anmeldt for all bråket bilen min lagde Huff håper det ikke er det jeg heller... Noen andre som vet noe?? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Første som slo meg var fri-eksos, men det skaper bare masse lyd, og ikke noe annet ... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Det kan ikke være dynamoreima som er slakk, da? Er lyden noe lignende den i dette klippet? Se filmen hos Youtube Endret 17. mars 2009 av Tee-Zee Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det kan ikke være dynamoreima som er slakk, da? Er lyden noe lignende den i dette klippet? Den hørtes jo ikke så voldsom ut den lyden der da. Tror ikke jeg hadde orket å snudd meg en gang om den hadde kommet forbi. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde slakk dynamoreim, og det skreik som pokker. Tenkte bare TS kunne si om det var en lignende lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå