Asstad Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei Skriver for å få svar på et spørsmål jeg lurer på, men må begynne med å forklare situasjonen. Jeg er en gutt i ca 20 årene, som nylig ble revet ut at et forhold som hadde vart i 3 år. Vi ble sammen i slutten av 10 klasse, og holdt sterkt opp gjennom vidregående. Så, nå for 3 måneder siden, ble det slutt mellom oss. Jeg var helt føkka(unnskyld ordbruk) knust. Og fremdeles sliter jeg, for jeg har fremdeles sterke følelser for denne jenta. Tross av at det ble slutt (som var en avgjørelse fra hennes side) så elsker jeg henne fremdeles, selv om jeg ser at forholdet ikke fungerte. uansett, vi holder nesten ikke kontakt de neste månedene, utenom å sees på skolen. og nå kommer problemet mitt. jeg finner ut at hun har allerede innledet ett forhold med en klassekamerat! jege r helt knust! Hvordan kan hun komme over de 3 årene vi delte på 3 måneder? Er det bare jeg som føler det rett og slett er helt jævlig gjort? har hun ikke noen følelser eller bryr seg over hode om meg lenger? Er det bare jeg som syns dette er jævlig? (ps. må beklage skrivefeil og dårlig formulerte settninger, det er seint og jeg er neffor..) Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er bare slik det er. Noen kommer lettere over den andre etter et brudd enn andre. Så det... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er helt normalt at du både er glad i henne fortsatt og at du er lei deg for at hun har funnet en ny. Jeg dumpa kjæresten min etter 2 år, og jeg ble lei meg når hu ble sammen med en ny fyr etter 3 måneder selv. Det går alltid over. Møt nye mennesker, vær med venner og finn på andre ting enn å sitte inne og sture over eksen. Jeg gjorde det forresten slutt med kjæresten min i går, så jeg bruker disse teknikkene selv. Jeg syns det faktisk er kjipere å være den som slår opp enn å være den som blir dumpa. Jeg føler meg jo bare dum når jeg sitter her og gråter. Det var jo tross alt jeg som tok valget. Skulle gjerne skrevet noe langt, men er så trøtt nå, så håper det hjelper litt når jeg sier at jeg vet det går over. Det virker umulig akkurat nå, men det går over. Jeg kom ikke over min kjæreste nummer 1 (som jeg dumpa etter 2 år), før jeg traff min kjæreste nummer 2 (som jeg dumpa i går). Det tok vel 7 måneder ca, men det behøver ikke gå så lang/kort tid, alt ettersom. Det har ikke helt gått opp for meg hva jeg har gjort enda, så jeg har ikke reagert på det enda, men jeg kommer nok til å angre som faen om noen uker kjenner jeg meg selv rett. Bottom line: Det går over, og så fort du møter nye mennesker (selv om det virker umulig å finne en erstatning), kommer du til å skjønne at livet går videre og at det finnes andre jenter der ute som du kanskje passer enda bedre med. Nå får jeg stoppe, før jeg begynner å tenke over hva jeg har gjort. Lykke til. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 nei, det er overhodet ikke sikkert hun er kommet over deg helt, hun bare takler det på en annen måte enn deg. var du hennes første kjærlighet siden dere har holdt så lenge sammen? vel du kan trøste deg med at hun aldri kommer til å glemme deg, og at du mest sansynlig bestandig kommer til å bety noe for henne. Jeg har vært i din situasjon, og jeg vet hvor mye det sårer. Det smo er viktig for deg nå er å prøve å gjøre det samme. ikke smo hevn eller noe, men for å komme deg videre. Det er ikke lett å få følelse for noen i det stadiet du er i nå, emn du er nødt å begynne å se deg om etter noen andre. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Takker for ærlige og gode svar. i og med at jeg fremdeles kommer til å støte borti henne rundt på skolen, og jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg kommer til å reagere i det hele tatt ( og hvertfall om jeg ser de sammen), er det noe jeg burde ta opp med henne? Eller burde jeg bare la det ligge og dø ut? Kommer kanskje for mye ann på forhold til forhold, men om noen vil dele meninger så hadde det vært topp Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Det er vanskelig å si, i og med at jeg/vi ikke kjenner din situasjon helt. Når du møter henne kommer du mest sansynlg til å få vondt inni deg og sikkert vondt i magen (slik reagerer jeg).. Men generelt vil jeg la det ligge og dø ut. Det er ikke vits i å pine deg unødvendig. Husk bare på en ting: Det er millioner av folk som har gått igjennom dette før deg, dette klarer du helt fint! Endret 17. mars 2009 av Ferchie Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tre måneder er da ganske lenge når hun trolig har mistet mye av følelsene for deg for enda lengre siden. Jeg møtte ei ny jente tre måneder etter at jeg gjorde det slutt med eksen, og fikk da også beskjed om at det var altfor tidlig. Jeg ble ikke sammen med den nye jenta, men kunne fort blitt det. Følelsene for eksen var nærmest borte lenge før det. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er klisjèen over alle klisjèer, men tiden leger alle sår. Det kan virke som en umulighet og at du aaaaldri kommer til å komme over jenta nå, men det vi gå over. Det kan virke litt ekstra tungt ettersom ho har kommet seg videre, men ikke du. Bruk det heller til din fordel. Godt mulig ho kasta seg ut i en litt for rask rebound, mens du på din side jobber jenta helt ut av systemet ditt før du finner deg noen nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå