Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt hovekort msi?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bygge min nye core 2 duo pc idag men når den var ferdig bygget og klar til å boote for første gang hang den seg på bios loaden, det sto RAM OK men det var og alt.

+ mye info om prossesoren

Pcen gikk aldri videre, tastaturet reargerte ikke når jeg trykket på bios tasten, eller når jeg trykte caps lock elr num lock for å se om lyset på tastaturet blinket så gjorde det ikke det.

Prøvde alle mulige slags løsninger, som å bytte ram, skjermkort, boote uten hardisk, uten cdrom osv men ingeting hjalp, den hang seg på de samme plassene

Så tenkte jeg at det kunne hjelpe å resette c_mos men når jeg skulle boote etter resettingen kom den bare enda kortere i booten

Er dette et defekt hovedkort?

Har jeg krav på ett nytt et? Jeg kjøpte delene av datakjeden Tromsø på Internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for tidlig å si. Men hvis hovedkortet er defekt har du krav på nytt (Forbrukerkjøpsloven og den almene kjøpsloven). Forutsatt at ved montering ikke selv har ødelagt hovedkortet. Men forløpig er jeg i tvil om dette er årsaken.

... det sto RAM OK men det var og alt.

På dette punktet er det som å telle fingre. 10 fingre = alt er OK. Men virker fingrene? Det er ikke sjekekt. Her må du evt. benytte et minntesteprogram. Passer minnet til maskinen? Har det riktig volt etc.

Jeg ville gått over alle koblinger i maskinen på nytt. Lett å koble noe feil.

Lenke til kommentar

Det kan være et problem vis du bruker usb tastatur, prøv med et ps2 tastatur vis du har det. Ellers er det bare å legge til at folkan på datakjeden er kjempe gode og vil nok hjelpe deg vis det er feil på hvoedkortet (som jeg ikke tror det er, siden den booter opp).

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn hovedkorte, minne og prossesoren igår for at de skal få se på delene så vi får no se hvordan det går

Men hovedkortet booter til RAM OK, men ikke lengre, jeg kommer ikke inn i bios, tastaturet fungerer ikke, det er et ps2 tastatur forresten

Prøvde med annet skjermkort, fortsatt samme feilen.

Lenke til kommentar

Mulig, men trur du det er tilfellet med et så nytt hovedkort som jeg kjøpte? Det kostet tross alt over tusen kroner, og har det et chipset som er nyere enn nforce 4, hadde et fancy navn, husker ikke helt men var fra Nvidia

Prossessoren er en E8400 Dual core fra Intel

Hovedkortet er av typen MSI, men kan finne ut nærmere om det

Lenke til kommentar

Leverte hovedkortet inn til datakjeden, men på grunn av den idiotiske tabben å levere det inn uten antistatisk pose så sa de at garantien var utgått, å da får man ikke nytt hovedkort.

Å feilsøkingen kostet da 695kr per time.

Synes det var dårlig service av dem, vet at hovedkorte var deffekt før jeg monterte det, og bare på grunn av en feil får jeg ikke nytt..

Lenke til kommentar

Den var kjip. Trist å høre. Regler er nå engang regler, men de kunne lat være å ta seg betalt for å feilsøking et hovedkort som allerede var defekt. Da regner jeg med at du ikke glemmer antistatisk pose til en eventuell neste gang? Dessverre lærer man ofte på den harde måten.

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...