Gå til innhold

Hvordan er masterstudiet generelt? - Informatikk på UiA, UiB eller Trondheim?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Vurderer å studere Master og har kikket litt på følgende:

Master i IKT

Master i Informatikk

Har 3 årig bachelor i informatikk, og har jobbet et år som systemutvikler med et webbasert system i asp.net C#.

Er sugen på praktiske oppgaver og lite interessert i lesing og teori, som jeg vet mange masterprogram omfatter.

Har brukt en del tid å søke jobb uten hell ennå, så jeg vurderer en mastergrad. (Finanskrisens skyld?). Finnes det en type master som er mer praktisk enn teoretisk? Interessen min er systemutvikling generelt, grensesnitt/GUI. Jeg føler ikke behovet for skolegang for å lære html, css osv. Vil ha mer praktisk erfaring, men får jeg ikke jobb med det første vil kanskje en mastergrad lønne seg?

Sånn omtrent hva kan en nyutdannet masterstudent forvente seg i startlønn innen systemutvikling/programmering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvis du vil ha et praktisk studie så er sjelden en master det riktige. Master er per def mer teoretisk enn bachelor, siden den skal inneholde en vesentlig større andel forskning.

2. Ja, det er enklere å få jobb. Nyutdannet med master i fjor begynte på ca 400K i grunnlønn.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en mer praktisk masteroppgaven vil jeg anbefale retningen programvareutvikling på UiB/HiB. Hvor det legges vekt på mer på opplæring og bruk av moderne system- og programutviklingsmetoder...

http://www.hib.no/avd_ai/data/programvare.htm

Hvis du er mer glad i datagrafikk ville jeg valgt retningen visualisering. Den er forholdsvis praksis den også.

http://www.ii.uib.no/vis/teaching/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...