Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk tentamen 2009 - time eng0012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ingen som klarer å ta eksamen rettferdig? Blir alltid forbanna når folk har juksa på ting som jeg har tatt ærlig å redlig og fått bedre karakter eller samme. :thumbdown:

 

Hva er juks med å kunne se oppgavene?`

Skjønner du det ikke? Da vet du hva du skal, de andre som ikke har sett oppgaven å kommer på tentamen vet ikke det, så de får dårligere karater. Det er juks, du stjeler spørsmåla hvis du skjønner.

 

Det hjelper deg jo ikke å skrive bedre Engelsk. Hadde skjønt det hvis det var en matteprøve, hvor du kunne ha regnet deg gjennom alle svarene, men i et skrivefag, så synes jeg ikke det kvalifiserer seg som juks.

 

Itilleg, har jo klassekameratene akkurat samme mulighet til å finne oppgavene, slik som alle de andre.

 

Hadde denne tentamen for ei uke siden. Hele klassen min hadde funnet oppgavene, det er jo nesten en lov at man googler etter oppgavene, i allefall hos oss.

Lenke til kommentar

Får å si det sån. På våres skole kan du skrive tentamen hjemme å ta den med å levere den til læreren uten at de merker det. Synes det er dårlig at det er så dårlig sikkerhet så tentamen finnes på internett og kan lastes ned. Du skjønner vel at det er juks for de som tar tentamen "på sparket", altså de som ikke ser tentamen. Uansett så er det ikke lov, det er juks

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
Får å si det sån. På våres skole kan du skrive tentamen hjemme å ta den med å levere den til læreren uten at de merker det. Synes det er dårlig at det er så dårlig sikkerhet så tentamen finnes på internett og kan lastes ned. Du skjønner vel at det er juks for de som tar tentamen "på sparket", altså de som ikke ser tentamen. Uansett så er det ikke lov, det er juks. Se her

 

 

I reglen står det jo: " Alle ikke kommuniserbare hjelpemidler er tillat". Som jeg nevnte tidligere, så blir det noe annet på en matteprøve. Det er da ikke noen fasit svar på hvordan du tolker og skriver en engelsk oppgave. at du får vite oppgavene en uke før, gjør ikke at du skriver bedre engelsk, enn det du ville ha gjort, hvis du ikke hadde vist oppgavene før prøvedagen.

 

Det du sier som skjer på din skole, skjer i allefall hos vår skole. Det er jo heller ingen som bestemmer at dette er tentamene du skal få. Hvis skolen din velger at du skal få oppgaver som finnes ute på nettet, er det de som må ta ansvar for konsekvensene.

 

Så jeg synes at det er tåpelig at de 80 elevene som hadde fasit med seg på skolen, skal straffes med nedsatt oppførsel. Det er jo skolens ansvar, og når det i tilleg ikke er påkrevd at det er disse oppgavene skolen skal ha. UDIR, har jo sagt at dette er eksempels oppgaver, slik at elevene skal kunne gå inn å forberede seg på dem. At skoler velger eksempels oppgaver som ligger ute på nettet er jo skammelig for skolene, og ikke minst idiotisk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...