Gå til innhold

Hvem kommer til himmelen? Den onde kristne, eller den snille ikke-troende?

Anbefalte innlegg

Jeg tror han blander deg med en annen bruker ved alias: IDS. Det er en ærlig tabbe, da det virker som dere har veldig mye til felles.

Enkelt har store vannskelighter med å skille ting fra hverandre.

Alt er vist bare en eneste stor suppe for dem.

Nei jeg blander ikke deg med noen andre. Og, som det er sagt her, du kan spare deg herske teknikkene da de ikke virker på slike som meg. :)

Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener allikevel, men saken er den at jeg ikke KAN linke til min egen erfaring, kan jeg vel? Og det var det jeg skrev, EGEN erfaring. Og den erfaringen har vist meg flere ting ang deg:

-Du tror du er bedre enn andre fordi du er kristen. (Dette kommer klart frem flere steder og hvis du ikke husker det kan jeg linke de til deg....)

-Du svarer skjelden på spørsmål, og når du først svarer svarer du like gjerne med motspørsmål. (Her trenger du bare å gå noen innlegg bakover så der du dette selv...)

Mange spør deg men du svarer nesten aldri....

Heller ikke det å svare på de spørsmålene jeg stilte deg har du klart, men du skal allikevel tråkke på meg fordi... ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du blander brukere, tråder, innlegg, temaer, bilder og klar tekst.

Og så sier du, at du ikke har fått svar på spørsmålet ditt ?

Iesus Hominum Salvator. Du er nå en av de største ”misjonærene” for at personer her på forumet forlater kristendommen (for de få som tviler).

Jeg må bare flire, le, gapskratte, le igjen og igjen .... :rofl:

Edit: For å holde meg On topic må jeg vel nevne at - Ingen kommer til himmelen, fordi det ikke finnes -

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Du blander brukere, tråder, innlegg, temaer, bilder og klar tekst.

Og så sier du, at du ikke har fått svar på spørsmålet ditt ?

Deg er ikke mulig å blande med en annen... Du er.... liksom helt for deg selv... :)

Ellers enig med Siremanon, du ER virkelig tidenes anti misjonær... Virker omtrent som å lese bibelen for de fleste oppegående mennesker, de blir fortere ateister ved å lese den enn å la det være... :)

Lenke til kommentar

Denne tråden handler om hva som er riktig. Hva er riktig for oss mennesker, hvordan skal vi behandle hverandre? Hva er viktig i kristen teologi når det kommer til rett og galt?

Det er nemlig slik, at alle mennesker har sitt subjektive syn på hva som er rett og galt. Hvert land har sine lover, ingen har nøyaktig de samme regler og normer, men man kan være enig om mye. Men i kristendommen har gud den guddommelige moral. Det vil si at det finnes ett sett med regler som overgår alt, uansett. På den måten har det ikke noe å si hva vi måtte si om moral og hvem som fortjener straff, fordi dette ikke har et rasjonelt svar for kristne, men svaret er at uansett hva gud sier, så er det riktig. Hva som er rett og galt, hvem som skal få straff er ikke like viktig som hvem som sier det.

Lenke til kommentar
Om noen 100 år sitter barn på skolebenken å lærer om den tiden da folk trodde på guder akkurat som vi i dag lærer om norrøn mytologi.

La oss håpe det! La oss håpe at folk innen da skjønner at det å rette seg etter gamle dogmer og la de styre sitt liv er forkastelig og destruktivt, både for enkelt personer og samfunn. Som Abigor sier, å sette denne dogmatiske "moralen" og sinnsvake "leveregler" over alle lover og hva folk selv oppfatter som rett og rimelig blir bare tull, for disse "hellige" bøkene er skrevet av ignorante menn for lenge siden, på en tid da de ikke visste bedre OG da vi aldri noensinne har sett noen gud(er) eller har noen indikasjoner på at den/de finnes, hvorfor skal vi rette oss etter noe vi i utgangspunktet skjønner er sludder og pølsevev da? De fleste religioner setter gud(er) høyere enn mennesker og det vet vi er galt, nettopp fordi VI finnes og guder ikke... vi har ihvertfall aldri sett noen guder så langt.

Så kort fortalt kommer ingen til himmelen og ingen til helvette. Alt vi har erfart sålangt er at når vi dør så skrur vi bokstavelig talt av strømmen.... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

For å svare direkte på spørsmålet om hvem som kommer til himmelen, så blir det selvsagt Jeffrey Lionel Dahmer. Hva Zeke eller andre gjør i forhold til Dahmer er uvesentlig, det som teller er hva man gjør iforhold til Jahve og hans moral. Der er konflikten - subjektiv moral som alle har versus global objektiv moral (som ikke finnes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...