Gå til innhold

Hvem kommer til himmelen? Den onde kristne, eller den snille ikke-troende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei kristendommen var fra starten av et lite frø som ville komme til å bli det største treet i skogen uten å skade noen. Hvilken kulturarv tenker du på ?

NT > Hva skal vi sammenligne Guds rike med? Hvilken lignelse skal vi bruke? Det er som et sennepsfrø. Når det blir sådd, er det mindre enn noe annet frø på jorden, men når det er sådd, vokser det opp og blir større enn alle hagevekster

Nei kristendommen er som et virus eller en parasitt som gjør mennesker hjernedøde og sirkelargumenterende, samt at det fratar evnen til logisk resonnement.

Lenke til kommentar
Nok en ubegrunnet påstand fra IHS

Korstog

Inkvisjonen

Hekseprosessene

Tredveårskrigen

Hernando Cortés

Hugenottkrigen

Uten å skade noen sa du?

Hvorfor tror du disse var kristne ? Ikke all som sier de er kristne er kristne.

Kristne er livgivere akkurat som Jesus Kristus selv, ikke mordere.

Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi tro på deg? Du er jo ikke kristen!

:)

Slik IHS fremstiller det er alle kristne evneveike mennesker som lider av DPD (se HER ) og ikke er istand til å møte noen motgang før de påberoper seg at dommedag snart er nær..... En skikkelig skrudd og destruktiv gjeng som kun er ute etter verdens herredømmet, for de skal herske i verden.... Litt av en kristen du er IHS...

Så åssen kristen er du IHS? En ond kristen som er ute etter å dytte troen din på andre, enten de vil eller ikke? Eller hva...?

Lenke til kommentar

Slik IHS fremstiller det er alle kristne evneveike mennesker som lider av DPD (se HER ) og ikke er istand til å møte noen motgang før de påberoper seg at dommedag snart er nær..... En skikkelig skrudd og destruktiv gjeng som kun er ute etter verdens herredømmet, for de skal herske i verden.... Litt av en kristen du er IHS...

Så åssen kristen er du IHS? En ond kristen som er ute etter å dytte troen din på andre, enten de vil eller ikke? Eller hva...?

Hvem har nevnt dommedag ? Hvilket innlegg sikter du til ? , RWS

Dette er et forum om Religion, filosofi og livssyn hvor alle

kan komme med sitt syn, også de kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Egentlig en sammentrekkning av hvordan jeg har oppfattet deg og din "kristen" het... :) Er dette et forum om Religion, filosofi og livssyn? Det visste jeg ikke... :roll: Men hvorfor opplyser du meg om det egentlig, jeg har da aldri nektet noen å si sin mening. Jeg har kritisert ja, men aldri nektet noen...

Det er du som nevnte dommedag i en annen tråd.... Og verdens herredømme.... og at enden snart er nær, fordi det var andre enn kristne som styrer verden... Personlig syntes jeg at de kristne har fått sin tid jeg, de har herjet i den vestelige verden i snart to tusen år og hva pokker har de oppnådd på den tiden av gode ting? Ikke så mye... Det har vært mørkt for menneskene under den kristne tro, for de setter dogmer foran mennesker og det er først ETTER at vi fikk ytringsfrihet og menneskerettigheter og la mindre vekt på de sinnsvake kristne dogmene at verden faktisk ble et bedre sted å leve for de aller aller fleste, men det driter du i ser det ut til. Det er KUN jesus som gjelder og det virker noen ganger som om du mer enn gjerne kunne tenke deg å prakke ham på alle, enten de vil ha noe med jesusen din å gjøre eller ikke.... :no: Som en slags kristen hitler....

Jeg skal ikke nekte for at mange ting er gode i kristendom, for all del, men den har så til de grader utspilt sin rolle, vi har evolvert vekk fra disse gamle dogmene og troen på mirakler, jesuser også videre de fleste av oss her i landet nettopp på grunn av bedre kunnskap om ting. At du er villig til å se totalt bort fra fakta er ikke det samme som at alle vil gjøre det skjønner du, eller kanskje det er problemet ditt, du skjønner det ikke... Du klamerer deg til jesusen din uten å fatte at ikke alle kan se hvor stor han er, men vi gjør det skjønner du... Vi ser en stor bløff.... og har sett det en stund... Det er vel derfor de kaller oss ateister går jeg ut i fra....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Det er du som nevnte dommedag i en annen tråd........ og at enden snart er nær, fordi det var andre enn kristne som styrer verden.

Link ?

Lenke til kommentar
Nok en ubegrunnet påstand fra IHS

Korstog

Inkvisjonen

Hekseprosessene

Tredveårskrigen

Hernando Cortés

Hugenottkrigen

Uten å skade noen sa du?

Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod.

Søt liten "Ingen ekte Skotte" du dro der. Jeg mener dette er sirkulær logikk.

Lenke til kommentar

Det er du som nevnte dommedag i en annen tråd........ og at enden snart er nær, fordi det var andre enn kristne som styrer verden.

Link ?

Vet du, jeg lurer på om du har et eneste klart standpunkt i den kristendommen din jeg? Har du det? Eller "tolker" du den bare sånn det kommer liksom? Link? Les dine egne innlegg den siste uka så ser du hva jeg mener... Og det er det inntrykket JEG sitter igjen med etter å ha lest innleggene dine. Du virker som en kar som på et punkt i livet har vært fryktelig indoktrinert og naiv, men som i den siste tiden faktisk har lest noen av de linkene som folk har gitt deg her inne og, bevist eller ikke, har begynt å få et litt mer nyansert syn på hvorfor vi har blitt ateister.... Tror du ihvertfall har skjønt at vi ikke nødvendigvis MÅ ta livet av noen før morgenkaffen og at vi kan passere den flotte 18 år gamle jenta til naboen uten å voldta henne, for å si det sånn... Og det bør vel sies å være et fremskritt for en som tror alle er besatt av djevelen når de ikke tror på jesus.... :no:

Men hvor står du egentlig? Hva er det som driver din gudetro? Er du i stats kirken eller oppviokst i en eller annen mørk dommedags sekt som ser på alle som ikke er som dem som djevelens utskudd? Har lagt merke til at du gjentatte ganger unngår direkte spørsmål om dette og en masse annet, men det hadde vært greit for oss andre å visst om du faktisk er fanatiker eller lignende....

Lenke til kommentar

Link ?

Vet du, jeg lurer på om du har et eneste klart standpunkt i den kristendommen din jeg? Har du det? Eller "tolker" du den bare sånn det kommer liksom? Link? Les dine egne innlegg den siste uka så ser du hva jeg mener... Og det er det inntrykket JEG sitter igjen med etter å ha lest innleggene dine. Du virker som en kar som på et punkt i livet har vært fryktelig indoktrinert og naiv, men som i den siste tiden faktisk har lest noen av de linkene som folk har gitt deg her inne og, bevist eller ikke, har begynt å få et litt mer nyansert syn på hvorfor vi har blitt ateister.... Tror du ihvertfall har skjønt at vi ikke nødvendigvis MÅ ta livet av noen før morgenkaffen og at vi kan passere den flotte 18 år gamle jenta til naboen uten å voldta henne, for å si det sånn... Og det bør vel sies å være et fremskritt for en som tror alle er besatt av djevelen når de ikke tror på jesus.... :no:

Men hvor står du egentlig? Hva er det som driver din gudetro? Er du i stats kirken eller oppviokst i en eller annen mørk dommedags sekt som ser åalle som ikke er som dem som djevelens utskudd? Har lagt merke til at du gjentatte ganger unngår direkte spørsmål om dette og en masse annet, men det hadde vært greit for oss andre å visst om du faktisk er fanatiker eller lignende....

Mange ord og ingen link RWS :no: Har du prøvd å søke det samme på deg selv ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Les dette en gang til er du snill. LES denne gangen.... :no:

[***** Og det er det inntrykket JEG sitter igjen med etter å ha lest innleggene dine. *****

Linke til mine egne inntrykk? Hadde du GIDDET å lest hva folk skriver til deg isteden for å ANTA hva de skriver hadde du sett det.... Men du gidder ikke å lese og derfor ser du ikke slikt. Så hva pokker skal du da med en link? Du er jo mer opptatt på å svare med et spørsmål på spørsmålene du får enn å faktisk gidde å lese linkene noen er snille å linker til deg... :no:

Igjen, isteden for å svare på det jeg faktisk spør om så svarer du med nye spørsmål, eller unngår å svare i det hele tatt.... har lagt meg det på minnet! :devil:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

...

Kristendommen ER en dommedagssekt.

Det gamle testamentet skal jo, i følge bibelen, ikke oppheves før dommedag...

Og... man har allerede opphevet det, noe som betyr at man tror dommedag ER her eller er satt i gang.

Uansett, dommedag er grunnleggende i jødedommen og kristendommen.

Kristendommen er per definisjon en dommedagsreligion, da den har spådd dommedag innen en mannsalder etter Jehosua sin død.

Lenke til kommentar
...

Kristendommen ER en dommedagssekt.

Det gamle testamentet skal jo, i følge bibelen, ikke oppheves før dommedag...

Og... man har allerede opphevet det, noe som betyr at man tror dommedag ER her eller er satt i gang.

Uansett, dommedag er grunnleggende i jødedommen og kristendommen.

Kristendommen er per definisjon en dommedagsreligion, da den har spådd dommedag innen en mannsalder etter Jehosua sin død.

Tenker du da på dommen over GT folket år 70 e.Kr ? I så fall er den dagen over.

zmkt44.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Les dette en gang til er du snill. LES denne gangen.... :no:

[***** Og det er det inntrykket JEG sitter igjen med etter å ha lest innleggene dine. *****

Det var dette du sa RWS :yes:

Det er du som nevner dommedager i flere av dine innlegg.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jeg tror han blander deg med en annen bruker ved alias: IDS. Det er en ærlig tabbe, da det virker som dere har veldig mye til felles.

Enkelt har store vannskelighter med å skille ting fra hverandre.

Alt er vist bare en eneste stor suppe for dem.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...