Felon Musk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hei! Etter en langhelg i paris ble det tatt noen bilder Hva synes dere om dette og hvordan kan jeg eventuelt forbedre det? Lysere versjon: Lysere i B&W: Uten lampe: EXIF: 18mm ISO800 1/3s f/11 Edit: Forbannet ProRGB drit, endret til sRGB Endret 17. mars 2009 av Hiss Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Arc de triomphe de l'Étoile Vært der en del ganger selv, prøvd meg på lignende bilder (jobbet der i 1 år som IT konsulent i 2002-2003).Synes det ble litt for mørkt, men ellers fungerte komposisjonen bra for meg. Endret 16. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Lekker spiral. Ganske lekre farger også. Men jeg er ikke så sikker på at jeg ville hatt lampen med i bildet. Edit: Den lysere versjonen var bedre. Endret 16. mars 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Arc de triomphe de l'Étoile Vært der en del ganger selv, prøvd meg på lignende bilder (jobbet der i 1 år som IT konsulent i 2002-2003).Synes det ble litt for mørkt, men ellers fungerte komposisjonen bra for meg. Hysj da, var ikke meningen folk skulle vite det med en gang :!: Det er kult, bygget er jo fantastisk og utsikten enda bedre. Jeg må inrømme at jeg stressa litt da jeg tok bilde, var en haug av folk bak meg som skulle ned og alle begynnte å kikke opp og lurte på hva i all verden jeg drev med pluss at reisefølget mitt ikke var serlig tålmodige :!: Anywho, har lagt opp en lysere versjon (+1 exposure i Lightroom). Bedre? Edit: Leif. Endret 17. mars 2009 av Hiss Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 veldig bra bildet, likte hvordan blikket blir fanget i en spiral men det var en del i bunn og til venstre i bildet som forstyrret litt Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 @k.n.b & chrissn: Takk. Lagt opp ny versjon nå. - Hiss Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 me like syns denne var mye bedre Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Likte det lyse bildet best av disse nydelige bildene Har ikke noe å tilføye om det tekniske. Bra! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hysj da, var ikke meningen folk skulle vite det med en gang :!: Det er kult, bygget er jo fantastisk og utsikten enda bedre. Jeg må inrømme at jeg stressa litt da jeg tok bilde, var en haug av folk bak meg som ned og alle begynnte å kikke opp og lurte på hva i all verden jeg drev med pluss at reisefølget mitt ikke var serlig tålmodige :!: Anywho, har lagt opp en lysere versjon (+1 exposure i Lightroom). Bedre? Dette ble nydelig. Lurte litt på hvordan du hadde prestert å få trappene der uten folk, men skjønte ut fra forklaringen din at du blokkerte trappen fullstendig for å ta bilde... eneste metoden. Reisefølge på slike turer er alltid vanskelig, livet er langt enklere når man drar på tur med kun venner med sterk fotointeresse (og lar damene være hjemme). Da blir fokus bilde, øl/vin og null stress.... kalles ferie Endret 16. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Morsomt bilde! Vet ikke helt hvilken versjon jeg likte, med lampe eller uten lampe? Nevertheless så var begge versjonene pene. Morsom lek med trapper, linjer, konstruksjoner. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Liker det første. Man blir jo sugd oppover trappa! Veldig fin jobb! Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hysj da, var ikke meningen folk skulle vite det med en gang :!: Det er kult, bygget er jo fantastisk og utsikten enda bedre. Jeg må inrømme at jeg stressa litt da jeg tok bilde, var en haug av folk bak meg som ned og alle begynnte å kikke opp og lurte på hva i all verden jeg drev med pluss at reisefølget mitt ikke var serlig tålmodige :!: Anywho, har lagt opp en lysere versjon (+1 exposure i Lightroom). Bedre? Dette ble nydelig. Lurte litt på hvordan du hadde prestert å få trappene der uten folk, men skjønte ut fra forklaringen din at du blokkerte trappen fullstendig for å ta bilde... eneste metoden. Reisefølge på slike turer er alltid vanskelig, livet er langt enklere når man drar på tur med kun venner med sterk fotointeresse (og lar damene være hjemme). Da blir fokus bilde, øl/vin og null stress.... kalles ferie Faktisk så var dette i bunnen av den trappen som ble brukt til å gå ned fra toppen (men den er jo identisk til den som brukes til å gå opp) så uansett så hadde jeg utrolig flaks at det ikke kom mennesker inn i bildet Det er faktisk ingen andre i min vennekrets som er fotointeresserte , så de ganger jeg tar bilder er det enten alene eller med familie. Men jeg prøver stadig å overtale venner til å kjøpe speilrefleks, så kanskje det blir en slik tur på meg også en gang Morsomt bilde! Vet ikke helt hvilken versjon jeg likte, med lampe eller uten lampe? Nevertheless så var begge versjonene pene. Morsom lek med trapper, linjer, konstruksjoner. Takk skal du ha J@cob Liker det første. Man blir jo sugd oppover trappa! Veldig fin jobb! Tusen takk, hyggelig at du likte det Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg tror nr 2 som Svart hvit hadde vært kul, ikke det at de du ha slengt opp ikke er kul, men bare kaster ut ideen. Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg tror nr 2 som Svart hvit hadde vært kul, ikke det at de du ha slengt opp ikke er kul, men bare kaster ut ideen. Det er lov å lufte idéer, lagt opp en ny versjon. - Hiss Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg liker bildet. Sitter å lurer på hvordan det ville sett om du hadde hatt alt litt mer oppe i bildet, slik at man fikk med hele buen i nederst i bildet. (Er ikke noe ønske om å se noe annet enn det du presenterer, bare en tanke jeg sitter med når jeg studerer bildet.) Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Takk. Da måtte jeg hatt sigma 10-20mm tror jeg Endret 17. mars 2009 av Hiss Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 En klassisk eksponering,som jeg blir surrete i huet av å se for lenge på. Men vel gjennomført,blir litt sugd inn i dette. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Sorthvitt funker som snus! Jeg syns personlig at det ble mye finere enn det opprinnelige førstebildet Suggerende ja... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er enig at lampen forstyrrer, men jeg tror det hadde vært bedre å klonet den vekk fremfor å beskjære blidet. Sort/hvitt eller farger? Begge deler fungerer fint. Tom Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 @ Larsenio: Takk! @ tomsi: Prøvde å klone den vekk nå, men det ble så bare veldig rart ut. Men da har kanskje mest med at jeg ikke er så flink til å klone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå