MartinSkjei Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei Jeg satte akkurat opp et "hjemme"netverk. det inneholder en stasjoner pc ( kabel internett ), og 1 bærbar ( på trådløst ). Jeg får vist kontakt, fordi vi kan se på "delte" mapper, men nå kommer problemet. Jeg kan ikke se den bærbare pcen i "NetStat". jeg får heller ingen respons da jeg prøver å kjøre "net send * "min tekst".. noe er tydeligvis galt.. Any ideas? Martin Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er pcene routet fra samme enhet? Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Er pcene routet fra samme enhet? ja, vi har fibernett. så har 1 boks der tv,pc,tlf osv utak er. den med pc er koblet til en router, som jeg har koblet en "lan" port til. så jeg har nett via routeren, + den bærbare har trådløst via ruteren.. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 se om du får respons på "ping localhost" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå