Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei Kan så svakt huske å ha lest i en historiebok en gang i tiden at det var et indianer-folkeslag som hadde noe som lignet på fotball.. Det gikk visst ut på at to lag bestående av tusen mann hver skulle spille om en lærball, og taperlaget ble slaktet/drept/whatever. Er det noen som kan fortelle meg hvilke indianere dette var? Har prøvd å søke rundt, men finner ikke noe dessverre. Takk! Aleksander Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Mayanene hadde noe som med mye velvilje kunne bli sett på som fotball. Taperlaget ble ihvertfall slaktet, man de skulle sparke/slå/kaste ballen gjennom ringer som hang på veggen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ah, tusen takk Var nok hukommelsen min som var litt rusten, men det får duge det der, altså (skriver kåseri, hehe) Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ballen kunne også være ett menneskehode. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Dette begynner å bli mer og mer interessant. Spe gjerne på med litt mer info om denne groteske sporten dersom dere gidder det Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Her iallefall en link med bilder og litt info. Veldig tøff sport ^^ Link! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 jeg har vært i maya templene og sett banen som er avbildet i innlegget over. harde tak den gangen. spillet kunne pågå i nestensagt månedesvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå