Velena Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Sitter nå her med versjon 6001.18002 av WDK, og vil kompilere en driver skrevet i C++. Problemet er at når jeg skriver inn "-x86 C:\WinDDK\6001.18002\DriverMappe\DriverFil" får jeg denne meldingen:"-x86 gjenkennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satvis fil.". Jeg spør helt enkelt, hva kan være galt? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg er ikke inne i WDK, men hvor skriver du inn "-x86 C:\WinDDK\6001.18002\DriverMappe\DriverFil" hen? I et vanlig kommandolinjevindu? Poenget er at -x86 er en parameter du gir kompilatoren. Altså må du gjøre noe i denne duren: kompilator -x86 C:\WinDDK\6001.18002\DriverMappe\DriverFil Lenke til kommentar
Velena Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Trodde at -x86 var selve kommandoen, men skal se om det gjør noen forskjell om jeg slenger "build" foran. Bruker Windows XP Free build environment (Er helt identisk med commandline utseendemessig). Endret 17. mars 2009 av Velena Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 -x86 er en bryter som forteller kompilatoren at sden kal kompilere for x86-plattformen. Om du kjører kompilatoren direkte trenger du ikke legge til den kjørbare filen før parametrene dine. Så lenge du starter et kommandolinjeverktøy og navigerer deg frem til kompilatoren må du (selvfølgelig) fortelle hvilken kjørbar fil du vil kjøre. Fortell om det virket eller ikke, da. Lenke til kommentar
Velena Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Vel, jeg fikk kompilatoren til å prøve å bygge de ulike filene ihvertfall, men den feiler med filen jeg la til. Det jeg har gjort: Endret "dirs" filen i "src" mappen, slik at den inkluderte mappen hvor kildekoden til driveren er plassert: *src\dirs* DIRS= \ 1394 \ audio \ AVStream \ bth \ filesys \ general \ GiveIO \ *Dette er mappen* hid \ input \ ir \ kernel \ kmdf \ mmedia \ network \ print \ setup \ smartcrd \ storage \ Swtuner \ Test \ umdf \ usb \ video \ videocap \ wia \ wmi Etter dette la jeg til en "sources" fil i GiveIO mappen: *src\GiveIO\sources* TARGETNAME= GiveIO TARGETTYPE= DRIVER TARGETPATH=obj SOURCES= GiveIO.cc INCLUDES=$(WDMROOT);$(DDK_INC_PATH) Kildefilen bruker to includes som begge finnes i "inc\ddk" mappen (ntifs.h, og ntddk.h). Det siste jeg la til var makefile filen som har dette innholdet: *src\GiveIO\makefile* INCLUDE $(NTMAKEENV)\makefile.def Når jeg prøvde meg på å bygge driveren med "build -x86" Var resultatet to nye mapper og en .mac fil med dette innholdet: *src\GiveIO\objfre_wxp_x86\i386\_objects.mac* # lowercased BASEDIR=c:\winddk\6001.18002 OBJECT_ROOT=c:\winddk\6001.18002 MAKEDIR_LOWERCASE=c:\winddk\6001.18002\src\giveio MAKEDIR_RELATIVE_TO_BASEDIR=src\giveio OBJ_PATH=c:\winddk\6001.18002\src\giveio CONCURRENT_MIDL=0 CONCURRENT_MANIFEST_BUILD=0 Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter, så om noen har meninger om hva som kan være feil vil jeg veldig gjerne høre. Endret 17. mars 2009 av Velena Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå