Gå til innhold

Hvor farlig er egentlig snus?

Konnis

Anbefalte innlegg

Ble litt i tenkemodus nå, og oppretta en egen tråd siden snustråden er stengt.

Hvor farlig er egentlig snus, sammenlignet med røyk? Gi gjerne noen linker til artikler og sånt om akkurat det emnet.

Er det noen snustyper som er mindre farlig enn andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja.. vil tro at snus med mindre nikotin er mindre helskeskadelig.

f.eks general har 8mb, og skruf sterk har vel 12mg? vil tro generalen er mindre helseskadelig da, siden nikotin er gift

Wat? har general 8megabyte nikotin? :p

edit: og der var det fikset :!:

Endret av HammerBro
Lenke til kommentar

Forum:

Søk 1

Google:

Søk 1

Søk 2

Ingen veit sikkert kor farlig snus er men dei veit at der ikkje er bra for kroppen. Vist du ser på snus vs røyk så står dei ganske likt. Begge har helse skader som du kan pådra deg etter lang tids bruk. Helse skader vil eg tru ikkje er så mykje forska på som med røyken.

Advarselen bak på snusboksen kan og sette deg i tenkemodus:

Denne tobaksvaren kan være helseskadelig og er avhengighetsskapende.
Lenke til kommentar

f.eks general har 8mb, og skruf sterk har vel 12mg? vil tro generalen er mindre helseskadelig da, siden nikotin er gift

hehe, ja satt litt i dataverden da jeg skrev :p

Lenke til kommentar

Sannsynligvis brukte du en form for elektronisk skrivemaskin med wifi/GPRS for å skrive dette innlegget, så da vil jeg si at du praktisk talt satt i dataverden :p

Men nok om det, etter et kjapt søk på nettet fant jeg denne siden om det er skremselspropaganda eller ikke er jeg ikke helt sikker på, men uansett så står det at det ikke er spesiellt bra for helsa. Det at snus også inneholder akse er ikke helt bra, ettersom at aske inneholder mange salter. Noen av disse saltene vil fungere som baser i en væskeløsning, og er ikke bra for tenner og tannkjøtt, men nå veit jeg ikke hva Ph-en i munnen er, selv om jeg tviler på at en økning i Ph er bra. Så jeg tror ikke snus er det beste man kan ha i munnen :p

EDIT: Håper folk retter på meg hvis jeg har sagt noe som virker å være tatt helt ut fra det blå, eller om teksten inneholder fatale feil.

Endret av hjahre
Lenke til kommentar

Sannsynligvis brukte du en form for elektronisk skrivemaskin med wifi/GPRS for å skrive dette innlegget, så da vil jeg si at du praktisk talt satt i dataverden :p

Satt bare på pc'en min, som har verken wifi eller gprs :p

Lenke til kommentar

Satt bare på pc'en min, som har verken wifi eller gprs :p

Ah, en kabla maskin, visste jeg hadde glemt noe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...