Gå til innhold

På leting etter en meget støysvak strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei, som emnetittelen sier er jeg ute etter en strømforsyning som ligger på rundt 700-800 kr, grunnen til at jeg skal kjøpe denne strømforsyningen er for å få en mest mulig støysvak strømforsyning, den skal brukes sammen med en Intel Core 2 Duo, skal muligens klokkes, ikke noe frittstående skjermkort, eller lydkort eller lignende. Men skal bruke en del harddisker.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ikke imponert over Corsair 750W. Kjøpte denne pga av ryktet om Corsairs lydløshet. Men denne overdøver glatt viftene på vannkjølinga og AMD 4870 kortet. PSU'n er nå eneste støykilde i maskina. Den stilleste PSU'n jeg noen sinne har hatt er en gammel NorthQ 420W. Nå kan man argumentere om at den er mye mindre og derfor trenger mindre kjøling. Men den har bare en 80mm vifte og erstatet en Mist 600W en periode. Den danket ut Misten så det sang, da Misten også bråkte temmelig mye. Sier ikke at NorthQ er et godt valg bare at jeg fremdeles har til gode å finne PSU-nirvana. Corsair er derimot helt klart topp kvalitet.

Lenke til kommentar

Man vil nok kanskje ha bedre lykke støymessig med de Seasonic-baserte modellene fra Corsair, f.eks VX450. Den fikk i allefall skryt for å være støyfri fra flere hold, hos Jonnyguru sa de vel "The fan was so silent, it was unreal".

Om du kun skal kjøre på integrert skjermkort, så holder den jo selv om du skal legge til en del harddisker. (Hvor mange?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...