Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Enkel trim til en Subaru Impreza


Hyx

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 93' Subaru Impreza, 1,8, helt original.

Lurer på om noen her har peiling på enkel trimming til denne bilen, da jeg har mindre peiling på dette :p

Det jeg er ute etter er eventuelle deler og priser om dette kan sies.

 

Takker på forhånd! :D

 

Mvh Hyx :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
ville heller solgt bilen og kjøpt en annen kjappere bil.

 

F.eks: BMW E34 M5, Audi S2 / S4 , Toyota MR2, Lancia Delta +++

 

 

dette er et standard svar på dette forumet, sannsynligvis er det p.g.a. at de ikke vet hva de skal svare

 

 

meld deg heller inn i http://imprezadriver.com/phpBB2/ forumet og forhør deg der

 

 

men som nevnt tidligere i tråden så kan det enkleste og billigste være og rett og slett kjøpe en org overladet maskin og slippe ned i subaruen din ;)

 

 

noen billigere alterntiver er selfølgelig bedre luftfilter, grenerøyr, effektanlegg/m sportskat,

 

og er du ikke så kresen så kan du koble ut servo og AC

 

men ingenting av dette vil gi deg noen kjempe effektøkning ,

 

 

utover det så kan du nesten regne 1000kr pr.hk

Endret av exs
Lenke til kommentar

det er et standard svar fordi det er riktig svar. Spør hvem som helst som har trimmet bil og i de fleste tilfeller så vil alle si at det er billigere å kjøpe en raskere bil og dette er helt riktig.

 

Unntak er som skyline som trenger en chip og vips så har man 50hk mer elns.

 

Jeg har selv gjort litt med min NA Celica. Og blant ting som øker responsen og litt hk er:

 

* Kjøpe en motor med flere hk som passer, dette er vel egentlig det viktigste og så tar man selvsgat og forsterker drivverk, bremser, styring osv.

 

1. Cold air intake - sportsluft filter med rør som gjør at filteret blir plassert lengre unna motoren slik at man får kald luft inn til motoren.

 

2. Grenrør

 

3. Ta vekk katalysatoren og eller mellom lyddemperen

 

4. Lettet svinghjul

 

5. planing av toppen

 

6. Ny elektronisk motorstyring som utnytter alt over slik at man får presset ut de siste hk'ene, som da også mapper motoren for blyfri 98 eller E85 om du har en pumpe nær deg.

 

7. Lette bilen, fjerne alt som er unødvendig. Bakseter, bilstereo, lyddemping etc.

 

8. Kjøpe kompositt felger = lettere felger, biler akser bedre.

 

Sikkert et par ting jeg har glemt i farten.

Lenke til kommentar

Hvis du i utgangspunktet har en nyere Subaru Turbo motor er det eller ikke lett og hente ut mye av dem. Det sitter ladetrykks sperrer inni styreenhetene du ikke kommer unna. Skal du få skikkelig ladetrykk og det skal gå fært er det lettest og sette inn styreenhet og turbo fra en Sti. Det skal være bolt-on.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For 100.000 kan du dra ut en god del effekt av motoren din.

Er ikke kjent med Subaru sine motorer, men med smidd innmat, datasprut med et bra map, og skikkelige turbodeler, kan du nok dra ut ganske mye effekt av en 1.8liter.

 

Personlig ville jeg kjøpt en GT motor dog. Virker som solide motorer, og har ganske bra effekt.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...