ElGrande Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt lydkort som skal brukes til spill, musikk og film (sikkert ikke så veldig overraskende) Vet at det finnes flere merker på markedet som blant annet Creative og Asus... Når det gjelder pris, så er det egentlig ikke et problem, men vil ikke bruke tusenvis av kroner på et lydkort jeg ikke trenger eller som er oppskrytt av produsenten... Hvilket lydkort bør jeg kjøpe? Mvh. ElGrande Endret 16. mars 2009 av ElGrande Lenke til kommentar
Mr.Anglevik Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365149 har dette selv, og er veldig fornøgd, bra pris på det, lett og koble til og fra når ein vil(har den på bærbar). funker flott på musikk, spill og film for min del, jeg har den koblet fra pcen og over til z5500 (logitec) annlegget, det er gode tilkoblingsmuligheter, optisk som er flott, og de vanlige annaloge, mic, headsett, ja det du treng:) skal du ha eit lydkort med bra pris der du kan få 5.1 lyd så vil eg anbefale dette! hadde eit annet creative lydkort på min gamle stasjonær, låg på ca1000kr på den tid og var av typen pci ekspress som eg hadde internt i pcen, i forhold til det som også hadde 7.1, så er dette usb lydkortet bedre pga programmvaren, prisen, lyden og tillkoblingsmulighetene;) det ene programmet som følger med er ganske likt mediacenter, der du også får med fjernkontroll, om du liker og ha kontroll fra en avstand så kan det også vere en pluss;) der var nå litt onfo om det;) Lenke til kommentar
ElGrande Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Stereo eller surround? Surround ja, bruker 5.1 sett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365149 har dette selv, og er veldig fornøgd, bra pris på det, lett og koble til og fra når ein vil(har den på bærbar). funker flott på musikk, spill og film for min del, jeg har den koblet fra pcen og over til z5500 (logitec) annlegget, det er gode tilkoblingsmuligheter, optisk som er flott, og de vanlige annaloge, mic, headsett, ja det du treng:) skal du ha eit lydkort med bra pris der du kan få 5.1 lyd så vil eg anbefale dette! hadde eit annet creative lydkort på min gamle stasjonær, låg på ca1000kr på den tid og var av typen pci ekspress som eg hadde internt i pcen, i forhold til det som også hadde 7.1, så er dette usb lydkortet bedre pga programmvaren, prisen, lyden og tillkoblingsmulighetene;) det ene programmet som følger med er ganske likt mediacenter, der du også får med fjernkontroll, om du liker og ha kontroll fra en avstand så kan det også vere en pluss;) der var nå litt onfo om det;) Takk for svar! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Siden du skal ha surround, hold deg unna Creative så lenge du ikke kun skal bruke analog overføring. Creative har ikke mulighet for å sende surround fra spill digitalt. Selv om spillet f.eks. har Dolby Digital. Sats på Asus, de har det som trengs. Bare husk å sett den til Dolby Digital Live, da greier den jobben. Alt annet vil gi stereo ved digital overføring (utenom direkte fra DVD plate). Har Asus selv på HTPCen pga dette, og det funker meget bra så lenge jeg ikke bruker hurtig starten i Vista, da må jeg inn i driveren og få lyden tilbake. Fra skikkelig startup så funker alt fint hver. (Det kan hende dette er fikset i en nyere driver) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå