OldiThenrik Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei Jeg bestemte meg for å innstalere ubuntu, men nå vil den ikke bote, det kommer ikke en bot meny, den går bare direkte til XP. Først så innstalerte jeg ubuntu mens jeg snakket på MSN og surfet og sånt, men da frøys datamaskinen. Da opprettet jeg en ny partisjon. Jeg brøyt strømen, og innstalerte ubuntu på nytt, denne gange brukte jeg den samma partisjonen, bare formaterte den. Innstaleringen gikk som den skal, men når jeg resarter går den bare rett in i XP. Det ser også ut som at det er 10 gb (det jeg valgte til prtisjonen) mindre på c disken. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du innstalerte ved å boote opp Ubuntu systemet, sant? Ikke innenifra Windows? Et potensielt problem er om du innstalerte det på en annen disk. Da kan det hende at du må endre på bootrekkefølgen i BIOS for å få bootet disken med Grub (bootloaderen som lar deg velge mellom Ubunut og Xp). Lenke til kommentar
OldiThenrik Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg innstalerte det på C disken, og ja, jeg brukte live cd. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg innstalerte det på C disken, og ja, jeg brukte live cd. Det var vel en liten motsigelse. Så har kommer et kontroll spørsmål: Installerte du ubuntu inni windows? Altså, på C: disken. Da skal ubuntu ligger i "add/remove programs", gjør den det? Lenke til kommentar
OldiThenrik Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Nei, jeg innstalerte i Ubuntu live cd. Lenke til kommentar
h3st Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det ser også ut som at det er 10 gb (det jeg valgte til prtisjonen) mindre på c disken. Det er vel som forventet, det? Lenke til kommentar
OldiThenrik Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, jeg prøver å si at partisjonen er der fortsjatt. Lenke til kommentar
h3st Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, jeg prøver å si at partisjonen er der fortsjatt. Ja-a ... det er det som skjer når du ikke bruker hele partisjonen/disken, men deler den opp i andre partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå