Ageurk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jeg liker redningsbøyer, de kan gi noen utrolig flotte motiver, og har igjennom mange år symbolisert trygghet langs kysten vår. Hva er bra/ikke bra - hva kan gjøres andeledes/forbedres? Edit av moderator: Lagt til "BK:" i emnetittel. Endret 16. mars 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden. Eventuelle kommentarer gis på PM. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Syns ikke hvitbalansen traff 100%. Ellers funker motivet bra. Tror jeg ville prøvd å ta fra flere vinkler, virker som om det er litt mye luft til høyre men at det som er der også bør være der mtp hva bøyen representerer. næmlig vann Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Første jeg ville gjort var å justere eksponeringen, det er litt undereksponert. En tur i levels gjør susen. Ville økt kontrasten litt også, det er nesten sort/hvitt og kan behandles som sort/hvitt med mer kontrast særlig i høylys og skygger. Hvitbalansen er også litt på utur, det fikser du også i levels... Endret 16. mars 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Dere har nok rett ang. hvitbalansen. Inc: Det med flere vinkler var nok litt vanskelig, sitter å blanserer på en bryggekant der, og går jeg fra andre siden får jeg bare en skog som bakgrunn. Som du sier så har jeg prøvd å fått med vannet der p.g.a sammenhengen med motivet. Likte veldig godt versjonen din k-ryeng. Du har altså bare rettet på hvitbalanse og kontrast var det så? Hvordan har du fått det til å se så svart/hvit ut, merka alt uten om det røde eller? Endret 16. mars 2009 av Ageurk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå