Gå til innhold

Ledning tilkobling til Lian LI kabinett?Hjep

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt et brukt Lian Li kabinett av typen PC-65 USB

Noen som vet om en plass jeg kan finne et slags bilde hjelp på hvordan jeg skal koble dette sammen?Det er så fryktelig mange ledninger som jeg ikke hadde før. :shrug:

Setter pris på litt veiledning... :yes:

Shorty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trodde viftene var koblet ferdig jeg. men men. hvis du legger inn en post på overklokking.no på forumet der. der vet jeg at veldig mange kjører liam li kab.

får du ikke hjelp send meg en mail på [email protected] så skal jeg ordne en samtale med min broder. han kobla nettop opp sitt liam li 65 usb eller hva det het. han hadde null peiling på data så de kan da ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar

Hvilke ledningerer det egentlig du ikke får plassert?

Jeg tipper at det er USB-kablene du ikke får puttet på plass. Les litt i boka som fulgte med hovedkortet ditt, så står det helt sikkert hvor du kan plassere disse.

Jeg hadde litt små problemer med å feste USB-kablene på mitt LianLi, men etter litt prøving og feiling gikk det greit.

Jeg tipper på at USB-kontakten på hovedkortet ditt sitter i nedkant av kortet..

-Hvis det er USB-kablene du sliter med da-

Lenke til kommentar

Problemet er tilkoblingene til viftene.Alle kabinettviftene har egne kontakter men har ikke en som kan koble de sammen slik at jeg kan bruke viftestyringen.Skal alle fem kobles på hovedkortet?

Det blir 4 kabinettv. 1 cpu vifte, 1 tillegsvifte i front og 1 skjermkortvifte. I tilleg 1 stk viftekontroll i front.

Kan virkelig alle kobles på samme HK eller skulle det følge med en joiner?

Godt forklart igjen shorty..... :woot:

Shorty

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det avhenger av hvilken PSU du har, men du har sansynligvis 4pins kontakter,disse passer ikke til viftene da disse er 3 pins. Du har to valg enten kjøpe overganger http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...=DI4PA&toc=3480 denne linken er til Microplex dette er sansynligvis overgangen du trenger. Ellers kan du kjøpe en viftestyring Feks Digital Doc 5, som Microplex har i sitt sortiment. Den har jeg i mitt Lian Li kabinett, fordelen er da at viftene ikke går hele tide. Det siste alternativet er absolutt å foretrekke. Hvis du går for sistnevnte bør du trekke ut kontaktene til de to viftene i fronten og kobble disse inn på DD 5 også istedet for 3 trins bryteren på kabinettet. HK har som regel 2 eller 3 vifte kontakter for PSU,CPU og systemvifte, dette blir for lite til LianLi kabinett og det medfører at du har 2-3 vifter som surrer og går hele tiden.

PS du trenger ikke koble opp vifte i topp eller bak hvis du ikke planlegger å overklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...