dsbilling Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hei! Jeg lurer på hvordan man lager en "About" boks. Altså... Jeg har laget et lite prog og jeg vil gjerne lage en enkel liten "About" boks som kommer opp når du trykker på "About". Den skal gjerne komme opp i et nytt "Vindu". Har søkt etter dette på Google og jeg har ikke funnet noe så er det noen som vet noe om dette? Takker for alle svar! Endret 16. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du kan lage en ny form som du linker til programmet, og executer den formen når du trykker på "About"? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Du kan lage en ny form som du linker til programmet, og executer den formen når du trykker på "About"? Men ligger den i den samme exe filen når jeg lager den exe filen? Hvordan linker jeg den til prog? Endret 16. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tror kanskje du må ta ett skritt tilbake og få en litt bedre oversikt over programmering Den følger med .exe fila, og det er bare å lage en about form i form designeren og vise den. Hvis du skal vise den modalt bruker du ShowDialog, ellers bruker du Show var about = new AboutForm(); about.ShowDialog(); Hvilket språk er det snakk om btw? Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Tror kanskje du må ta ett skritt tilbake og få en litt bedre oversikt over programmering Den følger med .exe fila, og det er bare å lage en about form i form designeren og vise den. Hvis du skal vise den modalt bruker du ShowDialog, ellers bruker du Show var about = new AboutForm(); about.ShowDialog(); Hvilket språk er det snakk om btw? .NET?? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 .NET er ikke et språk i seg selv? Antar du bruker Visual Basic. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 .NET er ikke et språk i seg selv? Antar du bruker Visual Basic. OMG, Noob av meg! Stemmer... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) .NET er et bibliotek, en just-in-time compiler og et runtime environment. Det finnes derimot mange språk for .NET, og de to vanligste er Visual Basic, C# og C++/CLI Det finnes også ASP.NET som er web-delen av .NET for IIS eller Mono (System.Web osv.) og siden det står en link til et webutviklingsfirma i signaturen trodde jeg det var en liten sjanse for at det var ASP.NET du var ute etter (men about boxer er vel kanskje ikke en naturlig del av en webside) edit: ah ok Fremgangsmåten er lik, lag about boxen som du vil i form designeren, legg til en meny eller noe og legg til dette i Click eventet. New AboutForm().ShowDialog() Endret 16. mars 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) .NET er et bibliotek, en just-in-time compiler og et runtime environment. Det finnes derimot mange språk for .NET, og de to vanligste er Visual Basic, C# og C++/CLI Det finnes også ASP.NET som er web-delen av .NET for IIS eller Mono (System.Web osv.) og siden det står en link til et webutviklingsfirma i signaturen trodde jeg det var en liten sjanse for at det var ASP.NET du var ute etter (men about boxer er vel kanskje ikke en naturlig del av en webside) edit: ah ok Fremgangsmåten er lik, lag about boxen som du vil i form designeren, legg til en meny eller noe og legg til dette i Click eventet. New AboutForm().ShowDialog() Ok, takk! Det du sa funka ikke, men jeg fant ut en liten vri på det du sa og det funka. Btw, vet du hvor stort det bilde i About er? Endret 16. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Nei, men det er vel ingen standard på det akkurat heller. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Nei, men det er vel ingen standard på det akkurat heller. Nei, det er vel ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå