Gabsterino Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har nettopp kjøpt meg en skikkelig værsting av en kaffetrakter som har kaffen klar om morgenen når jeg våkner. Fulgte bruksanvisningen og våknet til en vann-aktig kaffe i morgest, ekkelt!!! Hvor mye kaffe skal en egentlig ha oppi? Som jeg leste på bruksanvisningen så skulle en for 1 kopp kaffe ha "one measuring tablespoon of ground coffe into the filter. Tok dette som en spiseskje kaffe per kopp? Så fyllte da opp vann til 4 kopper (merket på mugga) og tok 4 spiseskjeer kaffe. Vips så fikk jeg en vann-kaffe..... hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 4 spiseskjeer for 4 kopper hørtes iallefall ganske lite ut :O Beste måten å finne det ut er vell og prøve seg frem. Jeg liker kaffen ganske sterk, så jeg bare drøsser oppi med pulver. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vanlig dosering er 6 kaffemål per liter vann. Og 4 kaffemål per halvliter vann. (Synes kaffen blir for svak med 3). kaffemål kan du av og til få gratis i en matvarebutikk. En 'measuring tablespoon' er mer en en valig spiseskje. Lenke til kommentar
Gabsterino Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 okei, skal prøve å få tak i meg en kaffemål da:) takk Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det står vel på kaffeposene at en skal ha 60-70 gram kaffe per liter vann. Og en slik måleskjei som ligger ved kaffeen i butikkene er vel på 10 g. Så da er måling ganske enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå