Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til valg av bank

Thomaes

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp fylt 18 og er nå nødt til å sette sammen sparekontoene mine fra foreldrene, brukskontoen og kontantene. Må velge bank, med andre ord. Men dette er da ikke så veldig lett, har jeg funnet ut.

Jeg har kommet så langt med å telle opp formuen jeg har i penger, som er på 32 000,-. Jeg lurer på om dere kunne assistere meg med å velge en passende bank...?

Jeg vil gjerne ha dette med, men for all del kan dere anbefalle en hvis dere virkelig føler for det ;)

1. Muligheter

2. Sparekonto med høy rente

3. Enkelhet

Med muligheter tenker jeg da på at de tilbyr fond og liknende innenfor banken.

Til slutt vil jeg gjerne spørre om det er lurt å investere i et fond. Har lest litt rundt, men vet ikke helt hva jeg leser og om det er nyttig :p. Jeg vil gjerne ha noe som gir grei avkastning (bedre enn sparekonto i bank), men samtidig sikkerhet. Jeg føler ikke for å risikere penger så tidlig med det lille jeg har.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vil anbefale deg følgende:

1) Vær UTRO mot banken din. Ha en bank som tilbyr deg best boliglån, og ha en annen bank som tilbyr deg best mulige renter på sparekontoen. Eksempler på slike banker er YaBank, og DinBank. Når renta var på 6 % + var det de som var med å toppe listene. Siden du har 32 000 Kr anbefaler jeg de bankene med tanke at det ikke kreves noe minium grense for å få den "ønskede" renten, om du forstår hva jeg mener. Les på Dine Pengers hjemmesider. Der finner du mer om sparemåter, og boliglån.

2) Når det gjelder fond og aksjesparing, så er det delte meninger om dette. En det, og andre dag det. Mange her inne på forumet mener at dette ikke er noe å satste på nå, og vi vil bevege oss inn i verre tider framover. Grunnen til at børsen stiger er jo at det pleier den jo å gjøre til slutten av mai, forså å synke igjen. En syklus jeg har hørt om, så jeg vil ikke latt meg lure av det. Videre har jeg hørt flere økonomer som sier at denne krisen vil vare i 10 år. Hva som er riktig vet jeg ikke, men jeg ville hatt pengene i bank så langt.

3) Hvis du har jobb!? Start BSU og IPS, og FÅ SKATTEFRADAG ++ HØYERE RENTER!!!!! Les mer på Dine Penger hjemmeside.

EsAa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...