Gå til innhold

9-cells-batteri på Dell-maskin knekt etter fem dager - kjent sak?

ungua

Anbefalte innlegg

Hei,

etter en kort Google-søk finner jeg ikke helt ut om dette her er et vanlig fenomen, men batteriet på min jomfruelige Dell XPS M1530 er knekt og jeg håper å få den erstattet. Saken er at det stikker ut en "batteristav" til venstre, som er ca 8-10cm lang og har kun støtte i den ene siden. Dette virker i utgangspunktet overraskende amatørmessig gjort, men nå er den altså ødelagt. Trenger jeg å være redd for at syre e.l. kommer seg ut? Tok noen bilder som ligger i tråden om Dell XPS M1530.

På forhånd takk!

ungua

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru du ikkje å vere redd for at dell ikkje sende deg nytt batteri, ring kundeservicen og fortell om batteri og at du trenger nytt batteri, Kjem sikkert i posten 2-4 dager etter du har ringt inn.

Såg at du hadde problem med høg temps/vifte støy, Du kan snakke med dell angånde dette problemet uten at eg tru det blir forvanskeleg (veit ikkje kva maks temp skal vere på m1530)

Men er ikkje lenge siden eg klaget på tempraturen spratt kjapt opp i 80-90 grader og var glo varm på min dell xps og dei sendte repratør som ordnet viftene og skiftet kjøle annleget og no klare eg ikkje å presse den opp på 60 celsius uansett kor hardt eg kjøre gpu og cpu samtidig.

Dell er ikkje eit firma som krangle over bagatell problem, dei ordne det heller kjapt og trygt å ha ein kunde som er kjempe fornøyd etterpå

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Takk for svaret! Dell sa seg enig i at batteriet må erstattes, det kommer nok snart. Men jeg håper på å kunne degradere til en 6-cell-batteri istdf, ettersom den løsningen de kom på med 9-cell-batteriet virkelig ikke er så smart.

Takk for kommentar angående temperaturen! 60 grader på både GPU og CPU?

Ungua

Lenke til kommentar

ja etter rensing av alt klarte eg ikkje å presse den meir en 60 grader

Då snakke eg om ca 100% på CPU og GPU samtidig

Pc funket vertfall kjempe etter dei fikset pc, var ingen problem med at pc vart overvarm, og når eg spelte spel var den rundt ca 50 (klare ikkje å presse pc 100% i spel)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen! Men dette med batteriet er altså ikke noe kjent problem? Nå tilbyr Dell meg jo en ny batteri, men de sier seg ikke villige til å nedgradere batteriet til en 6-cell-batteri som jeg da antar varer lengre, ettersom den skulle være integrert i maskinen.

Ungua

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...