Alinoe Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 For å være ærlig syns jeg det virker som om oppgaven ber om en mer historisk gjennomgang av borgerrettsbevegelsen osv, men spørsmålet er dårlig formulert. Man kan jo kanskje ta utgangspunktet i den cheesy regla som kom frem: Rosa sat, so Martin could walk… Martin walked, so Obama could run… Obama is running, so our children can FLY! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Alinoe, haha. Herlig. Signaturmateriale. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det har i hvert fall ingenting med hudfarge å gjøre. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det har i hvert fall ingenting med hudfarge å gjøre. Er du så sikker på det? Er sikker på at mange fargede stempte på Obama, og mange hvite stemte på McCain, helst de eldre da. Så jeg tror det var en viktig del av valgkampen, men jeg er absolutt glad for at Obama vant, han ser ut til å være akuratt det USA trenger nå... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Fargede stemte på Obama fordi fargede alltid stemmer på demokratenes kandidat. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det har i hvert fall ingenting med hudfarge å gjøre. Er du så sikker på det? Er sikker på at mange fargede stempte på Obama, og mange hvite stemte på McCain, helst de eldre da. Så jeg tror det var en viktig del av valgkampen, men jeg er absolutt glad for at Obama vant, han ser ut til å være akuratt det USA trenger nå... Det er stort sett bare i Europa og mest Norden at vi har gjort et stort nummer ut av Obamas hudfarge. I USA driter de i det. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvorfor ble en afro-amerikansk president i USA ? Mange av USAs innbyggere var keen på å lage historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå