Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Betale på nett med Nordea Ungdomskort?

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg: http://www.nordea.no/Privat/Kort+og+betali...ort/400644.html, og jeg lurer på om det er mulig å betale ting på nettbutikker, og i så fall hvilke?

Har blitt laget en tråd før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877393, men jeg finner ikke noe konkret svar her.

Ut ifra det jeg har forstått så virker det ikke på PayPal.

Endret av trettentrettisju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gryterett sier er vel ikke helt rett?

Jeg kan betale på nett med visa-kortet mitt, og da bruker jeg vel debit-delen?

Nei, det han sier er ikke helt 100% rett; VISA Classic debetkort (med innpreget 16-sifret kortnummer) er for alle praktiske formål identisk med VISA Classic kredittkort. Det som derimot ikke virker er VISA Electron uten kortnummer og utløpsdato.

Edit: VISA Electron med kortnummer som ikke er 16 siffer kan jeg ikke tenke meg virker i vanlige nettbutikker med kredittkortbetaling. Er det kontonummeret (11 siffer) som står på de Nordea Electron-kortene??

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Inge Rognmo: Det var det jeg tenkte meg ;)

Men det er da noen nett-butikker som tar visa elektron?

Trådstarter: Hvis jeg var deg ville jeg ikke brydd meg om å få et slik elektronkort, og heller gått rett på et visa classic-kort.

Lenke til kommentar

Merkelig dette her.

Sendte Mail om de ga ut Visa Electron kort med konto og kortnummer på til ungdom under 18 år. Da fikk jeg svar:

Hei,

Vi tllbyr nå VISA Electron-kort med kort- og kontonummer.

Det er nok å åpne en konto for å få et slikt kort, men vi anbefaler også

betalingerover nett.

Siden du er under 18, må du ha begge dine foreldres samtykke til å åpne

Nettbank.

Men, da jeg kom til Nordea banken på Sandnes fikk jeg beskjed at de ikke ga ut slike kort og jeg sa gang på gang at jeg hadde sendt mail til Nordea på forhånd om dette gikk.

Så... Er det ikke alle Nordea bankene som gir ut slike kort da?

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Ja, det blir nesten for dumt å velge Visa electron når du kan velge Visa hvis du uansett trenger begge foreldres signatur.

Blir nesten som å få valget mellom en gratis BMW eller en gratis lada og så velge ladaen... :p

Lenke til kommentar

Samme hvilket kort jeg hadde fått bare ett kort med kortnummer på. Men noen i Nordea sier de gir ut å når jeg kommer til banken sier de at det er 18 år.

EDIT: Er Nordeas ungdomskort kun Visa og ikke Electron?

På Nordeas nettsider står det

*) Ungdomskortet er for ungdom mellom 13 og 18 år - og utstedes med Visa Electron.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...