NorvegianDad Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 for ikke lenge siden fikk Radio1 i bergen problemer med konsesjonen sin og jeg ser nå at verken BA sin radio eller kystradioen får leve videre, ikke at jeg hører på de, men synes det er litt rart at de må legge ned for det at de ikke får konsesjon til å drive videre. Vi har da ørten NRK-kanaler som jeg ikke kjenner en levende sjel som hører på, prioterer Giske helt feil her eller? Hvis det er økonomiske årsaker som gjør at de må legge ned, er det vel bedre at staten gir støtte til noen lokale radioer istedenfor de ubrukelige NRK-kanalene.. link til ba's artikkel om saken Lenke til kommentar
Groening Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Går ikke det på frekvenser? Radioen i Norge er vel FM 82 til FM 105 eller noe slikt. Kan ikke helt forstå at alle er oppbrukt ettersom flere kanaler kan dele samme frekvens på andre siden av landet. Radio 1 i Stavanger har hatt to møter med dette problemet, først måtte de vike plass for Kanal 24 slik at Kanal 24 fikk deres frekvens i Stavanger. Og de mistet konsesjonen egentlig i fjor, men fikk holde på allikevel. Jeg må si jeg forstår meg lite på det, virker som staten blander seg inn, men fatter ikke hvorfor. Det er i hvertfall veldig irriterende. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det har no med kor stor bandbreidde(eller kva ein kallar det) FM-bandet har. Her hjå meg er det plass til 4 kanalar; NRK P1, P2, P3 og Radio Norge. P4 misste for nokre år sidan plassen sin til Radio Norge (dåverande Kanal24). Håpar Radio Norge ryk ut i neste konsesjonsrunde, for dårlegare møk skal ein leite lenge etter. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Det har no med kor stor bandbreidde(eller kva ein kallar det) FM-bandet har. Her hjå meg er det plass til 4 kanalar; NRK P1, P2, P3 og Radio Norge. P4 misste for nokre år sidan plassen sin til Radio Norge (dåverande Kanal24). Håpar Radio Norge ryk ut i neste konsesjonsrunde, for dårlegare møk skal ein leite lenge etter. ALLE kanalene du nevnte over er jo møkk, hvem som bestemmer hvem som får sende og på hvilket grunnlag? Bør det ikke gå på lyttere da? Kan si meg enig at Radio1 Bergen har vært en lang repetisjon av seg selv de siste 4-5 årene, men de er likevel mye bedre enn NRK P1,P2,P3 og den radio norge eller kanal 24 er stort sett bare boss, en igjen kommer det an på øret som lytter. "De fire utlyste konsesjonene i Bergen gikk til 21st Venture, P4 Radio Hele Norge, NRJ Norge og SBS Radio Norge" Er forsovet spent på disse nye kanalene da, men det er jo veldig synd for de som må vike plass som f.eks kystradioen som jeg vet en del folk på gamlejobben min hørte på (stort sett gamlingene). Dette er noe jeg lurer fælt på hvordan gikk til : "Hos P4 sto jubelen i taket da de ble tildelt lokalradiokonsesjon for Norges fire største byer. Men helt fornøyd var de ikke likevel." "P4 hadde opprinnelig ikke søkt om disse konsesjonene." Hvordan i all verden kan P4 danke ut disse lokalradioene, det må jo være en norges kjedeligste radiostasjoner her er ene kommentaren under, synes den treffer ganske på: "Dette viser igjen at politikerne går med skylapper og ikke har bakkekontakt med omverden! Politikerforakt er det for lite av….. Det er statlig interesse som går foran fornuft…." Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 NRK sine kanalar har eg ingenting imot. Dei tre hovudkanalane til NRK leverer kvalitetsradio utan reklame tilpassa dei aller fleste radiolyttarane her til lands. Radio Norge kunne like godt vore ein rein musikkanal, for det dei har av snakking der er berre vås alt ihop. Har inntrykk av at dei fleste her eg bur saknar P4. Eg høyrer på P1(helst distriktsendingane) og P3, og det er no i grunn bra nok for meg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 NRK sine kanalar har eg ingenting imot. Enig! Bortsett fra P3, den klarer jeg ikke. NRK har et godt radiotilbud. Også på DAB. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Heh, jeg har problemer med å forstå hvordan folk gidder å høre på andre radiokanaler enn NRK sine. P2 Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 På jobben min er det stort sett Radio 1 som rocker, samt litt NRJ og noen som liker P3, det er vel de tre eneste kanalene jeg hører på også,P3 ganske sjelden da.. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Eneste radiokanalen jeg orker å høre på er Radio Norge, da de faktisk spiller skikkelig musikk. Alle andre kanaler spiller jo bare søppel, kun fordi det er nytt... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hovedsaken er vel at FM båndet har begrenset kapasitet og de kanalene som får sende forplikter seg til å sende litt av alt etter visse minimumskrav som er satt. Altså, for at kanal X skal få lov til å sende må de love å sende minimum Y timer med Z innhold. Selv så hører jeg kun på nettradio, og har da tilgang til over 13000 kanaler så om en kanal i lille norge ikke får sende så er ikke det noen stor krise for meg. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Hjemme har jeg tilgang til nettradio,men der hører jeg ikke på radio. Men på jobben og i bilen, der er det fint med noe underholdende på radioen, men skal ikke dømme de nye kanalene nord og ned før jeg har hørt dem, men er litt skeptisk til at disse lokale skal forsvinne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå