bjaa Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hei Jeg har kjøpt meg en glowire fra data butikken.com, det er en slik en Men jeg glemte seff å kjøpe en slik inverter Hva kan jeg gjøre for å klare å få den til å lyse, uten og ødlegge den? Lenke til kommentar
__AFRO__ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 sorry... du får ikke gitt gloeiren nok strøm uten en slik inverter, for den skal ha mye strøm (ca. 400-1000V...) Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Aerocker har drevet å forske med pulsbreddemodulert signaler. Jeg overlater jobben til deg Jon Helge :-) Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 sorry... du får ikke gitt gloeiren nok strøm uten en slik inverter, for den skal ha mye strøm (ca. 400-1000V...) For det første så er det ikke snakk om strøm men spenning For det andre: A driver is needed to make the wire glow. The driver takes the voltage from a DC power source and inverts it to 120 volts AC. ... GLOWIRE consumes very little draw on the battery. A 30 foot section of GLOWIRE at 2000hz draws less than 200 mA Altså den den trenger 120 volt vekselspenning med noen 1000 Hz. Det letteste er nok å kjøpe den driveren tror jeg.. Om den ikke er veldig dyr da Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Den koster 270 kroner, pluss ca 120 kroner i frakt, det er litt for dyrt for meg, for kabelen kosta 150 kroner, så det blir tilsammen 460 kroner Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Slik går det når man har hastverk med bestillingen Lenke til kommentar
DarkScorpion Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det står jo ganske tydelig at du må kjøpe inverter da... Så må nok bare finne en butikk som selger sånne.... Er sikkert noen data-butikker rundt deg... sjekk der, men er nok billigere med Internett. Men ellers er det VELDIG vanskelig og gjøre selv.. Tror jeg hvertfall, i forhold til det jeg har lært GK Elektro. Må finne deg en signa generator, og tror ikke dem er så spess billigere Lenke til kommentar
okzygen Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 En inverter må du ha, den forvandler voltstyrken fra 12V til 220V som er standar i et norsk hjem. Trur æ..... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hovedsaken er at inverteren gjør om likestrømmen i datamaskina til høyfrekvent vekselsstrøm. Lenke til kommentar
EC Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hei Jeg har kjøpt meg en glowire fra data butikken.com, det er en slik en Men jeg glemte seff å kjøpe en slik inverter Hva kan jeg gjøre for å klare å få den til å lyse, uten og ødlegge den? Ehh... man kjøper ikke casemodutstyr på databutikken.com. Prisene der er sinnsvake! Det kan jo hende at du kan bruke inverteren til Microplex. Koster ikke all verden. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Jeg bare kjøpte den gloworen sammen med et koss headset, for det var den ensete plassen de solgte det på nette;) Databutikken.com er egentlig en ganske skuffende webshop, syns hvertfall jeg, som er vant emd rask levering og service fra Komplett og Microplex Databutikken.com sendte meg ikke en ordre bekreftelse engang, og det var ingen plass hvor jeg kunne skjekke ordre status eller noen ting, og det tok 2 (!) uker før pakka ko, det er for dårlig :x Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hmm, KOSS Porta Pro koster bare 450 gærninger der, kanskje det er en gyldig pris for en bursdagspresang. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Portapro koster 150,- mer i butikk, omtrent det samme som du må betale i porto og gebyrer... Ettersom KOSS har livstidsgaranti er det også greit å ha kjøpt det et sted i nærheten. (sorry, off topic...) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hmm, KOSS Porta Pro koster bare 450 gærninger der, kanskje det er en gyldig pris for en bursdagspresang. Lol, koffer har alle porta pro? Det er jo ikke så behagelig, eller så veldig bra.. Eller bassen er fin da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå