obergeru Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Takk for din mening og tips. Du hadde ikke orket å sette opp en handlevogn for meg? (dette gjelder forsåvidt dere andre som vet hva som gjelder). Da jeg absolut ikke har anelse om hva som er bra og ikke bra. Mitt valg av prosessor skyldtes lavt energiforbruk = mindre varm = mindre støy. Hadde ihvertfall satt stor pris på dette. Dessuten har jeg ikke behov for 7.1 lydkort. Oppsettet ditt er bra, og du blir garantert fornøyd med dette. Men du kan få _litt_ mer for omtrent de samme pengene. Her er handlevognen min: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85327 Endret 17. mars 2009 av obergeru Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har du litt mere kroner tilgjengelig, kan du se i signaturen min hva jeg har selv, akkurat nå Her skal det byttes ut cpu til 4-kjerne, og 3x1 TB-disker til høsten. Det kan jo være et utgangspunkt kanskje.... Gjør oppmerksom på at jeg bruker min maskin som vanlig pc også(19" skjerm), i tillegg til film/web-tv på 50"-skjerm. Dette gjør jeg samtidig nesten hver dag, uten noen problemer(gjennomsnittlig temp. er 32) Lenke til kommentar
Brack Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hvilket budsjett har du til dette da?Er greit å vite... Har egentlig ikke et budsjett. Men, da jeg IKKE skal bruke PC'en til annet enn å se film og høre musikk så bør fornuften sette grenser. Altså, "mest for pengene", og jeg nekter å tro at jeg må opp på 10k for å få noe som det er mulig å se film og høre musikk på Takk til alle som deler sine handlevogner! Mvh Brack Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Neinei...selvfølgelig ikke. Jeg gjorde jo oppmerksom på hva jeg bruker min til Det var bare et eksempel som motvekt til obergeru sitt forslag. Du står jo fritt til å forandre på handlevogna også. Billigere minne, mindre psu, annen cpu, ikke BD-brenner osv...da faller prisen veldig fort Lenke til kommentar
Brack Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Det jeg igrunnen trenger mest hjelp til er hva jeg skal velge av CPU og HK. Alt det rundt er vell mer eller mindre uvesentlig tenker jeg. Eller? Mvh Brack Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Da synes jeg du skal stole på oberguru Det fant jeg ut t jeg skulle gjøre. Har ikke fått kjøpt det inne og testet enda, da, så jeg kan ikke garantere at det er et godt valg. Bortsett fra at jeg kunne tenkt meg en mer effektgjerrig prosessor, virker det på papiret som en god kombo. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Ikke HELT uvesentlig nei Kan anbefale Thermaltake Toughpower psu-ene...nærmest lydløse. Hovedkortforslag Eller det samme som jeg har Cpu-forslag Lenke til kommentar
andreas13 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kan jo ta en titt på min HTPC jeg har satt sammen og vurderer å bygge: HTPC Dette vil jeg bruke den til: - Til å se filmer og serier som jeg hitill har spilt av fra laptopen til en prosjektor. Nå har jeg kjøpt hjemmekino annlegg med 5 Dali høytalere og Denon AVR-2808. TV er Samsungs 52 tommer - Musikk - livetreaming av utenlandske kanaler(NFL, premier league etc) - HD kvalitet på filmer og serier og - Blu ray ( blir det ikke bedre kvalitet på filmene hvis de spilles av fra en vanlig blu ray spiller som Samsung - 2500?) Dette vil jeg gjerne legge vekt på: - Støy - Bilde og lyd kvalitet - Brukervennlighet (må kunne brukes av min kjære som ikke har noe særlig data peiling) - Utsende ( må se fin ut og ikke være stor, må kunne legges ned slik at den passer i TV-benken) - Prisen er meget viktig Men trenger et trådløst tastur med mus, noen som har erfaring med noen av disse? tastatur 1 Tastatur 2 Mvh Andreas Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Da synes jeg du skal stole på oberguru Det fant jeg ut t jeg skulle gjøre. Har ikke fått kjøpt det inne og testet enda, da, så jeg kan ikke garantere at det er et godt valg. Bortsett fra at jeg kunne tenkt meg en mer effektgjerrig prosessor, virker det på papiret som en god kombo. Tenker litt høyt her: I teorien er jeg helt enig med deg i en "effektgjerrig" prosessor, men i praksis har det egentlig noen betydning? 4850e bruker max 45W TDP ved full load, mens x2 7750 bruker maks 95W TDP ved full load (med to deaktiverte kjerner, så reelt effektforbruk er lavere). Men siden Athlon x2 7750 har en mye bedre arkitektur, vil den bruke mye lavere total CPU tid på den samme oppgaven. Hvis f.eks Athlon x2 7750 bruker 50% CPU og 4850e bruker 100% CPU på å dekode en HD film, vil de jo bruke like mye strøm på samme oppgaven. Så det som egentlig er intresant er idle strømforbruk og effektivitet/watt (hvis du ikke snakker om en bærbar som går på batteri). Endret 18. mars 2009 av obergeru Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Satt opp denne for en annen.Merk at hovedkortet har integrert nVidia9300 kort (rar leif @ Amentio) Systemet fungerte meget bra. Du kan evt. bytte kabinett. (PS: Skal du bruke MCE keyboarded så funker ikke den medfølgende sjit fjernkontrollen) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Legger til at jeg støtter Oberguru's resonnement her. Har nettopp satt i en TDP=45W Sempron i HTPC-en mot en X2 4000+ (vil ha sistenevnte i stasjonær), og Sempronen er varmere. (Viftene styres lik av SpeedFan, vifta til X2 4000+ så dog bedre ut, men den var festet med thermal pad - Sempronen med AS "keramikk" goop.) BTW: Går du for Intel får du full DXVA og all mulig deinterlacing uten å å kjøpe en dyr CPU (ikke at 7750 er det): Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ytelsen på Spragleknas sitt oppsett er mer eller mindre identisk med AMD oppsettet med 7750. (9300 er det samme grafikkortet som 8300 rebrandet, AMD 7750 og Intel 5200 har "lik ytelse") Så da er det bare smak og behag og lommeboken som bestemmer. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Tør å påstå at E5200 er en mer egnet HTPC CPU (lavere effekt). 9300 er vel også bygget på lavere nm enn 8300, IIRC. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Foreslår at alle utsetter innkjøp til Nvidia ION kommer på banen 1080p med atom og picoPSU... *sikle* Spragle: tror vi må sette opp et referansedesign med denne for xbmc -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ohyea.. XBMC m/VDPAU, bluray slotin, passiv kjøling, picoPSU(passiv). Fått StreamMyGame til å funke på en god måte så hadde alt vært helt kanon! -C- Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Må ikke selge skinnet før bjørnen er skutt http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=581 Men de får jo en sjanse til da Anngående forskjell på 8300 og 9300, 9300 har flere kjerner, så den vil gi bedre ytelse på spill. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hei. Nå skal ikke jeg komme inn her og si jeg har greie på htpc, men jeg har altså kjøpt meg et Antec kabinett. Det er digert, men det er så å si lydløst, og hovedkort og prosessor ligger på rundt 30 grader nå. Jeg ser på bluray filmer og storkoser meg. Hovedkortet gjør en svært god jobb med tanke på film og lyd. Du har HDMI / DVI og VGA kobling på hovedkortet. internt lydkort er også påkostet. Maskinens BIOS har fine overklokkingsmuligheter, og underklokking hvis du vil det. min går nå på 1000mhz, istedet for 2,3 ghz. Kun for å få det så stille som mulig Fjernkontrollen er helt super også. Vet ikke om mitt oppsett kunne vært noe? Jeg har fått masse tips og hjelp fra folk her på forumet Den er diger, men her har du det beste fra to verdener. En maskin som kan stå i stua, hvor du, hvis du vil, kan dytte inn et rått grafikk kort og kjøre krevende 3D spill i tillegg. Noe jeg ikke har gjort... ennå Du kan sette en cpu kjøler uten vifte hvis du ønsker, da kassa er cirka 19cm høy. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91265 Jeg er iallefall svært førnøyd med kjøpet. Antec fusion remote MAX heter altså kassa. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har billigutgaven av antec fusion selv... NSK2400 eller hva den heter.. Den er veldig grei å bygge i og har vibrasjonsdempende fester til harddisker etc. Men jeg vil ha en søt liten passiv boks med 1080P! -C- Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Nvidia Ion Fin lite sak for 1080p http://www.play.com/Search.aspx?searchtype....x=0&go.y=0 Om trenger mere lagring plass. kjøpe NAS til HDD i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå