Gå til innhold

asus GTX260 eller club 3D HD 4870?

Anbefalte innlegg

bestiller ny pc idag eller imorgen og vil vite hva jeg bør skaffe av skjermkort. har valget mellom asus GTX260 eller club 3D HD 4870(512mb). hva er det som gjør det enkelte kortet bedre, er det minnemengde eller er det at 4870 har GDDR5 og Geforce GDDR3 osv?

club 3D HD 4870 kortet er overklokket eller hva det heter.

-takk for svar :)

Endret av bendik920
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Bendik

Hva slags skjerm/-størrelse har du?

Hvis du har 1920x1200 ville jeg valgt gtx260 eller 4879 1gig.(ikke 512) Styr heller klar av det overklokkete 4870 kortet som koster litt ekstra og legg på minne. Disse to kortene yter omtrent helt likt, med 4870 1 gig kortet litt foran og litt billigere. Men det bruker bittelitt mer strøm. Uansett bør du ha 450W strømforsyning på disse kortene. Overklokke gjør du selv.

Har du 1680x1080 så er vanilla 4870(512mb) eller 4850 ok og det beste kjøpet.

Under dette er 4830 til ca 900 et knallkjøp.

Ikke tenk på hva slags minne kortene har, de yter omtrent likt. Men rent teknisk har gddr5 dobbel så høy effektiv frekvens men halve minnebåndbredden av gddr3.

Endret av KaareAbdullah
Lenke til kommentar

Altså, hvis det står mellom de to kortene som trådstarter lister opp, så ville jeg tatt det billigste kortet. GTX260 og HD 4870 er ganske like i performance, så ta det billigste. GTX260 er muligens litt mer vennlig når det kommer til wattforbruk og viftestøy. (rett meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...