Gå til innhold

Endre fra punktum til komma for desimalseparering i Excel

-kga-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller er din Excel satt opp med komma, du har mottat en fil med punktum, den ser rar ut og den vil ikke oppføre seg ordentlig?

Mer detaljer! Obligatorisk også opplysninger om Excelårgang og språkversjon.

Beste hilsen Harald

Det er 2007 verson, og ting står på engelsk, så regenr med språk er engelsk.

Jeg Limer inn fra txt fil med info som jeg har printa ut fra et program, men det er med punktum isteden for komma og da funker ikke grafene av en eller annen grunn. Så skulle ha endra alle punktum til komma.

Fant ikke noe tools->options->international. Har jeg en annen verson kanskje?

Lenke til kommentar

Ah.

Tools - Options er fra den gang Excel hadde menyer, det har hun ikke i 2007-versjon. Derfor jeg maser om sånt. i 2007 engelsk gjør du dette:

Office-knapp (den runde oppe V). Excel options (nederst i dialogen).

Kategori Advanced. Fjern hake ved "Use system separators". Sett punktum som desimalseparator. OK denne.

SÅ, ikke før, limer du inn tekstfilen din.

Etter det igjen går du tilbake og haker av "Use system separators", så skal det være i orden.

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Ah.

Tools - Options er fra den gang Excel hadde menyer, det har hun ikke i 2007-versjon. Derfor jeg maser om sånt. i 2007 engelsk gjør du dette:

Office-knapp (den runde oppe V). Excel options (nederst i dialogen).

Kategori Advanced. Fjern hake ved "Use system separators". Sett punktum som desimalseparator. OK denne.

SÅ, ikke før, limer du inn tekstfilen din.

Etter det igjen går du tilbake og haker av "Use system separators", så skal det være i orden.

HTH. Beste hilsen Harald

Takk, kjekt og vite til neste gang. Jeg tok og skreiv et liten tilleg ikoden min som gikk gjennom og overførte punktum til komme. Men nå slipper jeg den omveien neste gang.

Lenke til kommentar
Koden din? Dette er kodeoperasjoner?

Ja da kunne vi ha gjort det enda enklere hadde jeg visst det.

Hvorfor må man hale viktige opplysninger ut av folk for å gi dem gratis hjelp?

De var noe statistisk data jeg skrev ut i en txt fil fra en c++ algorithme jeg skreiv. Jeg la til ekstra kode for å skifte ut punktum med komma inne i c++. Neste gang slipper jeg det, det var mye lettere/raskere og skifte i excel slik du beskrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...