Gå til innhold

360 kommer ikke på nett

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Broren min kom inn og klager på at Sucksboxen ikke kommer på nett, og at MTU innstillinger på ruteren må ha en bestemt verdi (0 peiling).

Jeg ser konsollen er registrert som wired (kabel) på ruteren så jeg ser ikke helt problemet.

http://support.microsoft.com/kb/908882

Kan ikke finne noen MTU innstillinger på ruteren, som er 3Com OfficeConnect 11g 54mbit wifi

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Du hadde linket til feil ruter, men jeg fant riktig modell. Prøvde å oppdatere ruteren med siste versjon men firmware filen ville ikke lastes inn til ruteren, så det gikk ikke.

MTU setting har jeg kun tilgang til hvis jeg velger PPPoE, så jeg satte verdien til 1364, valgte apply og satte tilbake fra PPPoE til Dynamisk IP adresse før i dag. Må høre med broren min om det funker...

Har ikke noen brukernavn og passord fra Ventelo for PPPoE slik som vi hadde før med Telenor.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

mtu skal stå på 1364-1492. men der står den allerede default på en 3com ruter så det er ingen vits i å endre på det.

Du har sikkert åpnet portene og satt upnp på, så ruteren er sikkert ok. Har en 3com 108mb selv og det er samme opplegget. Har ikke rørt noenting.

Problemet ditt må da ligge i modemet ditt, åpne porter der og slå på upnp.

sørg for at firewall er off på begge.

(har du avg antivirus, er det en risk for at firewall må av der også)

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde det problemet jeg også, jeg leverte xboxen min inn til reperasjon via spaceworld, jeg fikk en helt ny xbox som funket med en gang jeg koblet den til nettet.

Det kan være noe galt med xboxen, du kan jo vurdere å levere den inn.

Det funket i alle fall for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...