Canis Lupus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei, Jeg har en HP PC med en AMD 4450e Prosessor på 2,3 Ghz - er det mulig å oppgradere denne til en kjappere sak ? hva tåler hovedkortet ? (HP modellen heter A6653sc) Isåfall hvilken AMD prosessor skal jeg kjøpe ? Takknemlig for råd :-) Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hei, Jeg har en HP PC med en AMD 4450e Prosessor på 2,3 Ghz - er det mulig å oppgradere denne til en kjappere sak ? hva tåler hovedkortet ? (HP modellen heter A6653sc) Isåfall hvilken AMD prosessor skal jeg kjøpe ? Takknemlig for råd :-) Ingen garantier gis, men ting kan tyde på at hovedkortet (Asus M2N68-LA) støtter Phenom II. HP oppgir disse specs om hovedkortet ditt: Link. Her er det bare Phenom opptil 9600, og Athlon 64 X2 opptil 5600+ som oppgis støttet. Ikke noe om Phenom II her altså. Men alikevel, ved søk på Asus-support Link Asus (søk på modellnavn M2N68) er det håp om støtte for Phenom II. Skåret i gleden er at Asus ikke har eksakt din modell (LA) på lista. Derfor ingen garantier om støtte for Phenom II. Flere ting kan spille inn her. Men vel verdt å sjekke mer nøye enn det jeg har gjort? Uansett, Phenom 9600 ser sikker ut. Om det er verdt det, er vel en annen sak. Quad mot dual. Edit: En god gammeldags 5600+ vil jo også gi deg en boost. Edit 2: To tråder som kan gi deg noe å tenke på. Link1 Link2 Virker som 95W TDP er maks. med dette HK, og det er hvis du slulle være heldig ang. BIOS og revisjon ang. Phenom II. Men fortsatt vel verdt å sjekke mer nøye etter min mening. Endret 16. mars 2009 av Extantitus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå