Gå til innhold

Mus og tastatur reagerer ikke.


Anbefalte innlegg

Restartet akkurat maskinen, og nå vil verken pc-musen eller tastaturet reagere. Alt lyser og ser helt fint ut, men som sagt, det skjer ingenting. Problemet er heller ikke skjermen.. Jeg har prøvd å starte maskinen i Sikkermodus, men samme der og.. Googlet såvidt og så at det kanskje kunne være et USB problem. I tilfelle; hvordan kan jeg installere en ny USB-driver når verken pc-mus eller tastatur reagerer?..

 

Kan også slenge på at jeg har prøvd forskjellige USB innganger, pluss at ikke er inngang til eldre tastaturer/pc-muser...

 

Så hvordan kan jeg fikse dette?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådløst? Kablet? Merke?

 

Den slags informasjon gjør det litt lettere å kunne komme med tips om hva som kan være galt.

 

Takk for svar:)

 

Mus: Fujitsu Siemens Mouse USB MC100

Tastatur: Fujitsu Siemens KB SLIM (MF)

 

Begge to bruker kabel.

 

Usikker på tastaturet, om det er den nøyaktige modellen, men det står iaf KB SLIM på modell bakpå.. Men da jeg søkte på google bilder, så var det noen ekstra knapper øverst. Om det er veldig nøye kan jeg sikker søke litt til:)

Endret av Tvitsj
Lenke til kommentar

Siden alt er kablet, kan vi stryke noen av dem enkleste teoriene (batteri, dårlig Bluetooth signaler etc...)

Jeg ville rett og slett prøvd å få lånt meg et mus/tastatur-sett sånn at du kan få fjernet driverene og lagt dem til på nytt i første omgang.

 

Får du kontakt med andre USB-enheter? Minnepenn, kamera el. lignende? Dersom du får boota til Windows kan du alikevel se om operativsystemet finner det.

Lenke til kommentar
Siden alt er kablet, kan vi stryke noen av dem enkleste teoriene (batteri, dårlig Bluetooth signaler etc...)

Jeg ville rett og slett prøvd å få lånt meg et mus/tastatur-sett sånn at du kan få fjernet driverene og lagt dem til på nytt i første omgang.

 

Får du kontakt med andre USB-enheter? Minnepenn, kamera el. lignende? Dersom du får boota til Windows kan du alikevel se om operativsystemet finner det.

 

Jeg kommer dessverre ikke lenger enn til Log-in screen:\.. Takk for gode forslag. Om jeg får låne tastatur og mus, vil driverne installere seg selvom jeg ikke er logget inn på en bruker?

Lenke til kommentar
Siden alt er kablet, kan vi stryke noen av dem enkleste teoriene (batteri, dårlig Bluetooth signaler etc...)

Jeg ville rett og slett prøvd å få lånt meg et mus/tastatur-sett sånn at du kan få fjernet driverene og lagt dem til på nytt i første omgang.

 

Får du kontakt med andre USB-enheter? Minnepenn, kamera el. lignende? Dersom du får boota til Windows kan du alikevel se om operativsystemet finner det.

 

Jeg kommer dessverre ikke lenger enn til Log-in screen:\.. Takk for gode forslag. Om jeg får låne tastatur og mus, vil driverne installere seg selvom jeg ikke er logget inn på en bruker?

 

Er det noen triks jeg kan gjøre i BIOS? Med tanke på at piltastene fungerer før windows starter.. I tilfelle, vennligst forklar godt:)

Lenke til kommentar

Sannsynligvis ikke. Er ikke mye du kan gjøre i bios som påvirker mus/tastatur i Windows. Ser ut som om det er en liten issue med operativsystemet ditt. Som sagt; prøv med et annet mus/tastatursett. Dersom det funker så forsøk å fjerne driverene i safe-mode, koble på ditt eget og gi det hele en reboot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...