RMBB Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Har aldri hatt noe passord på macen men den spør alikevel etter det når jeg skal utføre administrative oppgaver. Går det ann og slå av dette? Eventuelt få vekk det feltet jeg "liksom" skal putte passordet inn i? Endret 16. mars 2009 av Jyztrik Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du kan bare trykke fortsett uten å skrive inn noe passord vell? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, jeg klarer å tenke meg til det. Men det gjør desverre ikke dem andre som skal bruke maskinen.. Kan jo sette lapp, men tenkte kanskje det var en måte å får det vekk på.. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hmm, går kanskje ikke dette? Nok en grunn til å styre unna mac.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hva med å gå inn på System preferences -> Login Options -> Automatic login, så blir brukere logget automatisk inn på kontoen din uten passord. Så det er ingen grunn til å styre unna Mac Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hvis trådstarter stiller spørsmålet sitt på mac1.no-forumet (se link i signaturen min), så er det ofte noen glupe sjeler der som har noen snedige Terminal-kommandoer å by på. Hvis man er vel bevandret i unix (som OSX er basert på), så går det nemlig an å få en Mac til å gjøre det aller meste. Selv har jeg ingen erfaring med bruk av unixkommandoer i Terminal, men jeg har skjønt såpass at der går an å få til det utroligste. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Takker Jesper, det funket fint SeaLion: Kunne gjort det ja. Men nå ordnet det seg. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Dessuten vil det å fjerne passordet helt, slik at den ikke spør selv når du skal utføre oppgaver som administrator, være en sikkerhetsrisiko. Da risikerer du at programmer installerer seg selv, og de får tilgang til alt på systemet uten at du faktisk vet om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå