M4dz0r Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Fikk en skoleoppgave der vi skulle finne ut hva folk tror interrnettet kommer til å bli i fremtiden. Jeg vil derfor vite hvordan du tror internettet kommer til å se ut om 10 år. Jeg er åpen for alt, bare kom med dine meninger Håper på mange svar.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vi si denne beskriver det ganske godt: Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 tror nok at utviklingen vil fortsette ennå 10 år til, og da vil vi få raskere nett, forhåpentlig synkrone (som fibernett), slik at vi har samme ytelse begge veier. Størrelsen på hastigheten er ikke så viktig, den vil øke kontinuerlig, og folk vil aldri være fornøyd. Vi vil også se større, flere og mer avanserte integreringer av systemer i hjemmet, og bedrifter vil kjøre mer sentraliserte løsninger, enten på hovedkontorer, eller fra ASP/Cloud leverandører. Men det er vel hjemme markedet som vil ha den mest morsomme utviklingen vil jeg tro. Microsoft er jo litt på vei, med sin Windows Home Server. Det første som vil skje, er at hjemmet, og familien, blir mer og mer bedriftstilpasset. Alle filer skal sentraliseres på server, mobiler skal synces mot kalendere, inn mot Unified Communications systemer som er ett av de hotteste ordene i 2008/09 for bedriftsmarkedet. Dette skal private ha også. Facebook/Twitter er bare forsmaken på hvor profilerte, og integrerte vi kommer til å være i framtiden. Når man har full tilgang og informasjonsutveksling mellom sin mobil/pda/smartphone thingy, netbook, laptop, stationary gamer rig og server (og ja, utenom mobil/pda/smarphone som forhåpentlig blir slått sammen til ett produkt, så skal du ha minst 1 av hver av de andre, utenom gamer rig, som kan skippes om du ikke spiller). Interaktive paneler, på kjøleskap, i alle rom, wireless connection på badevekt, som er koblet mot kjørecomputer på sykkeln, pulsklokke og pedimeteret ditt, og syncet mot server, vil holde kontroll på din trening. Bilen vil få ennå mer pc relatert utstyr i seg. Bilen vil forhåpentlig "docke" mot media senter når du parkerer i garasjen og synce ned nye filmer til server "ombord", samt seff musikk (med forbehold om at vi ikke får mobile bredbåndsløsninger som gjør at vi slipper å lagre lokalt, men kan streame istedet). alle events blir metatagged med gps tracking, timestamps også videre, og automatisk "blogget" til relevanta medier (aka facebook, twitter, blogs)som vi har idag ble litt mye babbel det her, men jeg gleder meg litt til framtiden serru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå