Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærester til samboere - forandringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Dette er jeg litt nysgjerrig på selv. Ikke at jeg og dama skal bli samboere på papiret, men hu skal flytte sammen med meg til høsten. Regner med at det byr på litt av hvert, men jeg regner med at det er viktig å bli enige om noen enkle regler. F.eks angående middag, innkjøp av mat, rydding og oppvask.

Lenke til kommentar

Penger kan fort rote til forholdet, så finn ut av det økonomiske tidlig og sørg for å være enige. Rydding/vasking blir også gjerne et hett tema :p

Når dere bor sammen ville jeg vært bevisst på å ha litt "alenetid" (f.eks. med venner) også, og ikke henge oppå hverandre hele tida.

Lenke til kommentar
Penger kan fort rote til forholdet, så finn ut av det økonomiske tidlig og sørg for å være enige. Rydding/vasking blir også gjerne et hett tema :p

Når dere bor sammen ville jeg vært bevisst på å ha litt "alenetid" (f.eks. med venner) også, og ikke henge oppå hverandre hele tida.

_viktig_

Lenke til kommentar
Bare et generelt spørsmål til alle dere som har flyttet sammen med kjæresten. Hvilke erfaringer har dere, tips til hva man bør forberede seg på osv.

Takk for alle svar!

At det før eller senere ryker så det synger etter :cool:

Det en bør forberede seg på er uavhengig om en bor sammen eller ei. Kluet er å ikke forvente for mye fra hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalle at dere prater mye med hverandre om hvordan dere vil gjøre ting. Hva dere forventer osv :) Det gjorde jeg og kjærsten min før vi flytta sammen og det har fungert kjempefint :D

Et tips til økonomien er at dere oppretter en felles konto, der dere setter inn en viss sum hver til felles utgifter som mat osv :)

Lenke til kommentar
Bare et generelt spørsmål til alle dere som har flyttet sammen med kjæresten. Hvilke erfaringer har dere, tips til hva man bør forberede seg på osv.

Takk for alle svar!

At det før eller senere ryker så det synger etter :cool:

Er det virkelig nødvendig å være kjærlighetens dommedagsprofet i hver eneste tråd?

Lenke til kommentar

Dere burde vel vurdere en samboerkontrakt som sier hvem som tar med seg hva inn i boet. Og om det da blir slutt hvem som får med seg hva ut. Har ikke en slik avtale selv, men forstår det sånn at det kan være lurt å hvis dere en dag har mer lyst til å slå til hverandre enn å snakke.

Lenke til kommentar

En slik liste kan være bra, for det kan fort oppstå unødvendige krangler om slikkepotten, tro det eller ei. Da jeg heiv ut samboeren var heldigvis alt mitt da, så det gikk smertefritt. Vi hadde kontroll på hvem som hadde kjøpt hvilke filmer osv. Det var veldig lurt i allefall.

Bare vit at du kommer til å lære MASSE om samboeren din når dere bor sammen. Selv om dere practically har bodd sammen helt til nå, hos en av dere, er ikke det samme! Overhode!

Lenke til kommentar
Er det virkelig nødvendig å være kjærlighetens dommedagsprofet i hver eneste tråd?

Er mer dommedagsprofet for _forhold_. Og jeg har statestikken til å støtte meg :col: Folk legger alt for mye i hva et forhold faktisk er. Noe som, tror jeg, er grunnen til at så få forhold faktisk overlever. en må slutte å sette så strenge grenser og så høye krav.

Lenke til kommentar

Statistikken sier ikke en damn shit om hvordan dette forholdet, eller noen av de andre forholdene du har dømt nord og ned, kommer til å ende.

Jeg synes det skal være lov å ha håp. Det er faktisk til tider det eneste som holder oss oppe.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar

Avtal på forhånd om rydding og penger. Og ikke forvent at kjæresten vil være noe annerledes når man flytter sammen. De tingene du syntes er grusomt irriterende med kjæresten vil ikke på magisk vis forsvinne når man flytter sammen, derimot forsterkes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...