50BMG Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei jeg har fått et problem etter at jeg kjøpte meg en Toyota Previa varebil, skulle statusendre fra varebil til personbil. Snakket med en i tollbua han sa ''du må få et skriv fra toyota norge som dokumenterer co2'' det har jeg skaffet. Så skulle Statens Vegvesen legge inn co2 tall på data. men det ville de ikke gjøre. det var for dårlig dokumentert. for skrivet jeg har er co2 som personbil, for det finnes ikke noe eget skriv på co2 utslipp som varebil. men varebilen kommer som personbil til Norge og blir dereter strippa ned til 2 seter. er det noen som kan hjelpe meg? det beste hadde vært vis noen hadde gjort dette statusendra en toyota previa, som jeg kunne komme i kontakt med. takker for svar Mvh Roar B Lenke til kommentar
50BMG Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 ingen som kan svare meg?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Prøve hos ett annet vegvesenkontor? Hva slags dokumentasjon fikk du da? Lenke til kommentar
50BMG Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Prøve hos ett annet vegvesenkontor?Hva slags dokumentasjon fikk du da? skal prøve meg på orkanger i dag da, får se da. skrivet jeg har fått er et skriv som viser co2 utslipp for toyota previa som personbil, og ikke for varebil. men som toyota norge sier så er varebilen en personbil da den kommer til norge. derfor skjønner jeg ikke va jeg skal gjøre. takk for svar Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Vært borti samme tilfelle med en importert bil som også var solgt ny i norge. De Co2 papirene som kom fra merkeverksted holdt ikke. Det var for dårlig dokumentert mente dem. Plutslig ringte dem og sa det var greit kom og hent skiltene.. Lenke til kommentar
50BMG Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Da har de lagt inn co2, det holder og kjøre 50km så får man god service på orkanger. ser derfor som saken løst. har noen et lignende promlem kan de rope ut så skal de få mitt skiltnr så kan dere bruke det som eksempel. Mvh Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå