Gå til innhold

BK: Sjonglører [Serie]

Anbefalte innlegg

Har ikke fått lagt ut noe på en god stunn nå, grunnet forestillinger med teater. Men underveis har jeg fått tatt litt bilder, og dette er noe av dem.

Synes selv det er noe som mangler. Spenning. Dette var midt på lyse dagen, og det var kanskje det som gjorde det. Jeg skal ta noen i dag også, og da skal pyro-showet være senere, så jeg satser på at det er en del mørkere da.

Regards, Øyjor'n

post-176745-1237202735_thumb.jpg

post-176745-1237202754_thumb.jpg

post-176745-1237202786_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne serien kan du droppe bilde 1 og bilde 3. De trenger du ikke spare på. :)

Bilde 2, derimot, kan du spare på. Jeg ville faktisk tatt en utskrift av det. Det er et nydelig øyeblikksbilde, som er redigert svært bra (mer om dette senere). Egentlig minner det veldig om de litt yngre karene i Dagsavisen. :)

Det jeg også liker med bildet er hvordan komposisjonen bygger en bro mellom de to. jeg liker kontrasten mellom den slukkede fakkelen og den brennende fakkelen. Ikke minst er det et flott uttrykk i begges ansikter. Dette bildet holder meg en liten stund, og er derfor verdt en utskrift. Det er mørkt, litt gritty og svært flott.

En liten crop på venstre side av bildet kunne kanskje gjort seg, men det er ikke monumentalt viktig for bildet som sådan.

Et par ord på slutten om redigeringen. :)

Redigeringen din fungerer veldig bra her. Men jeg ville vært forsiktig med å bruke denne formen for redigering hele tiden. Redigering er som så mye andre grep innen foto noe som bør brukes moderat. Ikke bruk slik redigering på motiver det rett og slett ikke passer for.

Noe jeg også merker meg er at redigeringen ikke er lik på de tre bildene. De representerer tre forskjellige redigeringer, og det ødelegger litt for de to andre bildene. Men de to andre bildene blekner i forhold til dette bildet uansett, så det får bare stå til.

Godt jobba. :)

Lenke til kommentar
Mørke kan gjøre det vanskelig.. Men du kunne med fordel ha kuttet vekk mye av toppen av bildene dine. gjerne tatt bilde i brysthøyde ved fullfigur så du ikke tar bilde nedover.

Ja, mørket kunne gjøre det vanskelig, men hvis jeg hadde undereksponert det litt, og kanskje bare fått ansiktet lyst opp av flammene,slik at kroppen samt bakgrunnen "fader" litt ut fra ansiktet? Bare en tanke.

Og hvis om mulig ta bilder hvor bakgrunnen blir minst forstyrrende. Andre personer trenger ikke være med i bildet her.

Hehe, var litt vanskelig med den bakgrunnen. 1: En voksen person måtte stå og holde vakt, av sikkerhetsmessige årsaker. 2: Dette var vel egentli den minst forstyrrende bakgrunnen, på andre siden var det en parkeringsplass og etter der igjen en trafikert hoved vei.

I denne serien kan du droppe bilde 1 og bilde 3. De trenger du ikke spare på. :)

Bilde 2, derimot, kan du spare på. Jeg ville faktisk tatt en utskrift av det. Det er et nydelig øyeblikksbilde, som er redigert svært bra (mer om dette senere). Egentlig minner det veldig om de litt yngre karene i Dagsavisen. :)

Det jeg også liker med bildet er hvordan komposisjonen bygger en bro mellom de to. jeg liker kontrasten mellom den slukkede fakkelen og den brennende fakkelen. Ikke minst er det et flott uttrykk i begges ansikter. Dette bildet holder meg en liten stund, og er derfor verdt en utskrift. Det er mørkt, litt gritty og svært flott.

En liten crop på venstre side av bildet kunne kanskje gjort seg, men det er ikke monumentalt viktig for bildet som sådan.

Et par ord på slutten om redigeringen. :)

Redigeringen din fungerer veldig bra her. Men jeg ville vært forsiktig med å bruke denne formen for redigering hele tiden. Redigering er som så mye andre grep innen foto noe som bør brukes moderat. Ikke bruk slik redigering på motiver det rett og slett ikke passer for.

Noe jeg også merker meg er at redigeringen ikke er lik på de tre bildene. De representerer tre forskjellige redigeringer, og det ødelegger litt for de to andre bildene. Men de to andre bildene blekner i forhold til dette bildet uansett, så det får bare stå til.

Godt jobba. :)

Tusen takk for kommentar! Dette med forskjellig redigering av andre bilder forstår jeg, det er noe jeg har slitt med mye. Men kan du kanskje spesifisere hva som var så spesielt med redigering på bilde #2? Skal sende dette bildet til Teateret, og høre hva de synes :)

Jeg fikk desverre ikke tatt nye bilder i kveld, da jeg glemte kameraet. Av alle dumme ting så var det dama sin feil, som "tilfeldigvis" også går på teateret.

Takker for alle kommentarer! Kom gjerne med mer.

Besøk wwww.oyjorn.blogspot.com for mer bilder og info.

Regards, Øyjor'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...