Gå til innhold

Meningsløs test?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og funderer over vitsen med å teste en 1800xp og en t-bird 1333mhz? Altså, det er greit å teste ting, men testene blir jo så latterlig små, at jeg ikke ser poenget jeg leste også at de skulle komme tilbake med en større test, men bare med cpu'er ifra samme produsent?

Personlig, så syntes jeg, at har de ikke nok utstyr til å teste flere cpu'er så er vitsen meget liten(?). Finnes jo hauger av slike tester på nettet...

Får jo ingen som helst sammenligning mellom noe annet enn en dårligere modell.

Får vel jævli kjeft nå :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, var nok ingen overraskelse at Athlon XP 1800+ var raskere enn en Tbird 1,3.

Mer interessant er hvis den hadde tatt med Intel P4 prosessorer.

Men det var bra at det kom en test om det da. Skal ikke klage. Håper hardware.no kan skaffe seg litt flere CPU neste gang.

Lenke til kommentar

Mange lurer på om hva man skal kjøpe av tbird eller XP ( ikke dere da glupinger som startet tråden =) ). Vi håper testen skal hjelpe folk i å se hva som er forskjellen på de to prosessorene. Det er klart vi skulle ønske vi hadde flere cpuer å teste, men alt har med økonomi å gjøre..

Lenke til kommentar

Joda, greit nok at dere tester 2 cpu'er. Men det hadde vært like greit å fått testen noen flere? Jeg trodde at dere "lånte" utstyr ifra en eller annen butikk eller importør. Ikke vet jeg :smile: Så en test om 2d på div kort, hadde vært en fordel...kanskje noen kan si meg hvor jeg får kjøpt Gainward eller Leadtek Gf3 ti kort? :grin: alle er jo utsolgt.

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus

45gb x 2 Ibm Gxp75

Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-21 12:58 ]

Lenke til kommentar

har egentlig ikke noe mad saken og gjøre men det høres litt jalla ut å skrive AMD Athlon XP 1600+@1522 seff vill jo ethvert trent øye forstå men det ser jo litt rart ut ved første øyekast...(underklokka lixom :smile: )

MSI K7T2666 PRO-R

AMD Athlon [email protected] (266fsb)

512 MB PC2100 DRR-Ram

WD 60GB 5400rpm(=lite bråk)

ASUS V8200 Deluxe(ikke ti500) 220@550

SB-Live! Platinium 5.1

Digital Doc 5 :smile:

Chieftech Dragon tower modda til de ytterste :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-01-21 13:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 13:09, Civilix skrev:

har egentlig ikke noe mad saken og gjøre men det høres litt jalla ut å skrive AMD Athlon XP 1600+@1522 seff vill jo ethvert trent øye forstå men det ser jo litt rart ut ved første øyekast...(underklokka lixom :smile: )

enhver person med trent hjerne skjønner at XP 1600+ har en real hastighet på 1400mhz.. dvs 1400@1522..

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger.

For det første gjør jeg oppmerksom på at vi faktisk har testet Athlon vs P4 før, se her. Dette er riktignok Athlon "Tbird" vs Pentium 4 "Willamette", men forsåvidt likevel en interessant test.

Etterhvert som vi opparbeider oss et større tallmateriale (resultat-database) på vår nye testlab, vil vi bruke dette som sammenlikningsgrunnlag i fremtidige tester.

Spøsmålet er også litt hva folk ønsker - hyppige mindre tester, etterfulgt av en "round-up", eller sjeldnere men større og mer grundige tester.

Vi kommer til å se kikke på P4 i nærmeste fremtid, så mye kan jeg love :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

veldig mange tester diverse prosessorer opp mot hverandre, som oftest også med de samme testpakkene. Har man lest hardware.no, tom's hardware guide og gamepc så har man lest ting tre ganger.

Problemet ligger vel i å teste på nye måter?

For "almendannelsen" kunne det vært interresant og sett hvordan tester av scsi bus systemer klarer seg i forhold til IDE disker . Og da tenker jeg ikke på enkelt disk mot disk, men systemer med flere disker. Hva betyr det for ytelsen når du gjør ting på disken samtidig som du trenger CPU til andre ting. Skikkelig system tester under multitasking.

Men testingen er jo myntet på spillere, og det bærer jo bl.a. grafikk kort testene veldig preg av som noen var inne på her.

Ellers er det bare å takke for insatsen til testere og andre folk bak hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...