OEH Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hei, jeg har en asus eee 900 som jeg har installert easy peasy på, skulle gjerne fått satt den opp slik at jeg kan koble meg til Serveren på jobben og bruke eksternt skrivebord, er dette i det hele tatt mulig? Jeg åpner programmet for å koble til eksternt skrivebord i easy peasy når jeg er koblet til nettet på jobben, men den finner ikke serveren når jeg prøver å skrive inn navnet og koble til. Er dettet bare en instillings feil et eller annet sted eller vil det ikke funke. Evt. så kan jeg prøve å koble til gjennom vpn på ett eksternt nett, men vil ett sertifikat fra Cisco VPN funke på ett hvilket som helst vpn program?? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 rdesktop fungerer som bare det - er du sikker på at du har rett IP/sitter i riktig nett osv? Lenke til kommentar
OEH Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jeg er koblet til samme nettverk som tynnklientene er, og de bare kobler til eksternt skrivebord uten noe tull. Når jeg bruker remote desktop viewer og skriver inn server navnet og kobler til får jeg bare feilmelding: Connection to host "xxx:xxx" was closed. Når jeg pinger serveren så får jeg svar. Endret 16. mars 2009 av OEH Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Verktøyet som er innstalert som standard i Ubuntu/Easy Peasy er såvidt meg bekjent en VNC klient. Windows maskiner bruker RDP protokollen, og du trenger følgelig en RDP klien. Feks rdesktop, som nevnt over Lenke til kommentar
OEH Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvor finner jeg rdesktop? Eller er det noe som kjøres i terminal vinduet? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Installer rdesktop eller "Terminal Server Client" via Synaptic (tror disse to er det samme programmet). Jeg mente at denne var installert som standard, men klarte ikke å finne den. Endret 16. mars 2009 av Kagee Lenke til kommentar
OEH Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Fant det, det funket. Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå