Gå til innhold

Er CPUen flaskehalsen i dette systemet?

Haansi

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har satt sammen en PC til broren min med en del komponenter som jeg har hatt liggende.

Den består nå av:

Nvidia 7950GT

ECS 945P-A(v2.0), I945P, Socket-775

2GB DDR2 667-RAM

Intel Pentium 4 2,8Ghz

Er det CPUen som hovedsakelig er flaskehalsen her? Systemet drar Crysis veldig bra på low-medium i høy oppløsning, så det sparker jo allerede relativt godt.

Men på produsentsiden til hovedkortet står det ingenting om at det støtter Core 2 duo, så jeg er litt usikker her?

"LGA775 socket for Intel Pentium 4/ Celeron D/ Pentium D processor"

Kunne jeg ha testet en Core 2 duo her eller?

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/...=44&LanID=0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at den PCen der er rimelig balansert. Skal du ha en ny CPU så kan du trenge et nytt skjermkort i samme slengen for å holde "balansen". Hovedkortet er litt gammelt så jeg tror ikke at det støtter C2D, men kan ikke si noe sikkert, hjemmesiden deres vil ikke laste inn akkurat nå.

Lenke til kommentar

skjermkortet virker jo som om det drar ganske bra. slukte Crysis på høy oppløsning og low-mid. Ifølge hjemmesiden deres tåler ikke hovedkortet mer RAM, så derfor satt jeg ikke inn noe raskere. Men hadde vært artig om jeg fikk inn en CPU som var litt skarpere.

Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter ikke Core2Duo bl.a fordi siste BIOS kom i januar 2006, altså før C2D ble lansert. Hovedkortet støtter opp til 4GB RAM ifølge produsentsiden da, så du kan egentlig sette inn mer, men jeg vil tro at et billig S775 hovedkort med C2D støtte og en av de billigere C2D prossesorene vil gi en grei løft i ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...