Bobbylove Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Ja, en kompis av meg sovnet med en grandis i ovnen i helga. Hele 6 timer presterte han å sove i en røykfylt leilighet. Utrolig nok begynte det ikke å brenne å han sovnet ikke stille inn i røyken.(jeg trodde sånnt var dritfarlig) Hele leiligheten var full av røyk å nå to dager med lufting lukter det fremdeles skikkelig dritt der. Noen tips om hvordan få bort lukten? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vaske, lufte mye og vaske Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Eddik. Spre ut kopper med ren eddik. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er en totalt vask av gulv, vegger, tak møbler osv som må til. Ja det er en kjempe jobb! Men etterpå kan dere jo kose dere med, godt stekt pizza Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Regner med at han spiste pizza'n etterpå! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hadde han ikke brannvarsler? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det første jeg tenker på er karbonmonoksid. Forbrenning av organisk materiale kan skape denne gassen som både er usynlig og uten odør. Vanlige røykvarslere fanger ikke opp karbonmonoksid og man bør derfor ha en slik en i tillegg. (Koster noen hundrelapper fra eksempelvis Clas Olson.) Som nevnt ovenfor her fungerer noen skåler med eddikt ganske bra for å fjerne lukt, men vær obs på at de kan begynne å lukte eddikt i stedet. Ellers husker jeg sprayen X-it (finnes den enda) som veldig effektiv mot røyklukt. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Vel, jeg klarte å skru på plata istede for ovnen når jeg skulle gå i dusjen en gang (pizza accident det her og), og oppå plata sto tørkebrette for oppvask laga av plast. Såvidt fått dratt skrotten inn i dusjen så begynner det å ule som faen i røykvarslern og når jeg kom ut var det pcv gass overalt :|. Etter å ha fått kontroll over situasjonen og lufta ut meste av røyken lukta det dødens her. Men etter ei diger bøtte med alt for mye grønnsåpe og 3 timer senere var lukta så godt som borte. Husk å vask inni alle skuffer og skap, krik og krok og alt som kan løftes på / er beveglig. Røyken setter seg overalt. Lenke til kommentar
Helnes Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Som nevnt ovenfor her fungerer noen skåler med eddikt ganske bra for å fjerne lukt, men vær obs på at de kan begynne å lukte eddikt i stedet. Ellers husker jeg sprayen X-it (finnes den enda) som veldig effektiv mot røyklukt. Ja, sprayen finnes enda, men du får ikke kjøpt den i alle dagligvarebutikker sånn som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå